י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

האברכים החליטו בכינוס החירום: "הילדים ילמדו באוהל"

בני התורה הספרדיים ברמות ב' התכנסו אמש לגבש דרכי פעולה בעקבות מצוקת הת"ת • בכינוס השתתפו נציגי ש"ס בעירית ירושלים, שהודיעו על יציאתם למאבק עיקש

האברכים החליטו בכינוס החירום: "הילדים ילמדו באוהל"
שמואל דריי



משבר מתגלגל: כפי שדווח מוקדם יותר ב'בחדרי חרדים', התקיים אמש (ראשון) בירושלים כינוס חירום בהשתתפות המוני אברכים בשכונת רמות ב' בירושלים, בניסיון לגבש דרכי פעולה אל מול מצוקת המקום הקשה ממנה סובלים ילדי הת"ת.

במהלך הכינוס קָבְלוּ האברכים נציגי ועד ההורים על העובדה שהת"ת נפתח בגיבויה המלא של תנועת ש"ס, אך בינתיים אין פתרונות מעשיים למקום הולם לת"ת.

את הכינוס פתח הרב יעקב אגסי מראשי איגוד 'עמלי התורה', שעמד בדבריו על העובדה שהכינוס מייצג אלפים רבים של אברכים בירושלים המאוגדים תחת מטריית איגוד עמלי תורה, ועל הצורך הממשי במוסדות איכותיים לבני התורה הספרדיים, שרשת התתי"ם. "חניכי הישיבות" הוקמה כמענה לצורך זה. וציין שאם אכן מצוקת התתי"ם לא תגיע לכלל פתרון ממשי בשטח, הדבר יהווה מכת מוות על כל שאר ההתארגנות של האברכים הספרדים בירושלים, מאחר ואין חלופה ראויה לאברך ספרדי איכותי.

אחריו נשא דברים הרב אברהם רפאלי יו"ר ועד ההורים של הת"ת, שסקר את ההתפתחויות והגלגולים שעברו על הנהלת הת"ת מאז היווסדו, וקרא לציבור האברכים להתעשת ולפעול למציאת פתרון מניח את הדעת.

דברי חיזוק נלהבים נשא נשיא התלמוד תורה, הגאון רבי דוד אברהם ראש ישיבת 'בנין אב', על חובתם של בני התורה להקים מסגרות מיוחדות לציבור האברכים.

בכינוס השתתפו נציגי ש"ס בעירית ירושלים, שהודיעו על יציאתם למאבק עיקש. בסיכומו של הכינוס הוחלט על החרפת המאבק והצבת אהל לכיתה א' שימוקם בכניסה לבית הספר החילוני ברמות ב'.

לדברי האברכים, בכוונתם להוציא אל הפועל כינוס ראשי ישיבות שירתמו להצלחת המאבק.









































כינוס חירום עמלי תורה ספרדים רמות תלמוד תורה שס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד