ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

לא כבוד ולא נעליים: ראה"מ היפני נעלב מהארוחה

מבוכה במשרד החוץ; הארוחה שהוגשה לראש הממשלה היפני ורעייתו במעון הרשמי של בני הזוג נתניהו, לכאורה הביכה את האורחים • המנה האחרונה הוגשה בתוך נעל

מתוך חשבון האינסטגרם של השף שגב משה
מתוך חשבון האינסטגרם של השף שגב משה



ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה, אירחו בשבוע שעבר את ראש ממשלת יפן שינזו אבה ואשתו אקיה, במעונם הרשמי.

האירוח כלל ארוחת ערב חגיגית, מי שהופקד על בישול הארוחה, הוא השף המפורסם שגב משה, האוכל היה מושלם, אך מה שהעיב על הארוחה החגיגית היא המנה האחרונה שהוגשה בצורת נעליים, כך מפרסם הבוקר (שני) איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות'.

אייכנר מדווח כי דיפלומטים יפנים, גורמים במשרד החוץ הישראלי ודיפלומטים ישראליים ששירתו בעבר ביפן, אמרו שזה עלבון ליפן, והזדעזעו מהרעיון להגיש קינוח בצורת נעל לראש ממשלת יפן.

התרבות היפנית ידועה ביחס לנעליים, נניח שהוזמנתם לבית יפני, אתם תאלצו לחלוץ את הנעליים שלכם בכניסה ולנעול נעלי בית, ואת הנעליים יש להניח כשהחלק הקדמי של הנעל פונה לכיוון ההפוך מהכניסה לבית.



הכתב מצטט דיפלומט ישראלי ששירת בעבר ביפן שאמר כי "מדובר בהחלטה מטומטמת וחסרת רגישות. אין בתרבות היפנית דבר יותר בזוי מנעל. לא רק שהם לא נכנסים לבתים שלהם בנעליים, לא תמצא גם נעליים בלשכותיהם. אפילו ראש הממשלה, שרים וחברי פרלמנט מארחים בלשכות שלהם בלי נעליים. מדובר בפאשלה ובזלזול דיפלומטי. חוסר כבוד ממדרגה ראשונה. זה כמו לתת לאורח יהודי שוקולד בתוך מתקן בצורת חזיר".






(מתוך חשבון האינסטגרם של השף שגב משה)

מטעמו של השף שגב משה נמסר ל'ידיעות אחרונות': כי שגב נחשב לאמן יצירתי שמוביל בתחומו, ומייצר חוויות קולינריות יוצאות דופן, בתום הארוחה שבישל השף משה שגב לראש ממשלת יפן ורעייתו ולראש ממשלת ישראל ורעייתו, הוגש קינוח ייחודי בשפה הקולינרית-אמנותית המזוהה עם השף בארץ ובחו"ל, מדובר בפריט אמנות איכותי העשוי ממתכת יצוקה בצורה של נעל, ולא מדובר בנעל אמיתית, שני ראשי הממשלה ורעיותיהם התלהבו מאוד מכל הארוחה ומהקינוח בפרט, מחאו כפיים והחמיאו לשף. ראש ממשלת יפן אף הגדיל לעשות והזמין את השף לבשל ביפן".

ארוחה נעליים ראש ממשלת יפן בנימין נתניהו מבוכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד