ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024

שטיחים אדומים: התקשורת הקנדית התרגשה

תושבי קנדה ובייחוד אלה המתגוררים בסמיכות לקהילת בעלזא מגלים התעניינות רבה באשר לאורח המבקר במדינה וסוחף אחריו כל כך הרבה חסידים • התקשורת המקומית מתארת; "'כוכב רוק' שאלפים באים לצפות בו, רק שכאן הם באו לקבל ברכה ולא לצפות בהופעה"

רכבו של הרבי נוסע בקנדה על שטיח אדום. צילום: אנשיל בעק
רכבו של הרבי נוסע בקנדה על שטיח אדום. צילום: אנשיל בעק



בניסיון להסביר לגולשים הגויים מי הוא האדמו"ר מבעלזא המבקר בימים אלה במדינתם, מפרסמים אתרים קנדיים מקומיים את רשמיהם מביקורו.

"שטיחים אדומים, ריקודים, מדורות וחגיגות רחוב הם חלק מהדרך שבה הקהילה היהודית האורתודוקסית של בעלזא במונטריאול סימנה ביקור נדיר של המנהיג הרוחני שלהם בימים האחרונים" כך מתארים כלי תקשורת מקומיים במונטריאל שבקנדה.

אתר Yeshiva world news ליקט מהרשמים של אתרים מקומיים לא יהודים, שסיקרו את ביקורו של האדמו"ר.

הכתב הגוי מתאר את האירוע "חברי הקהילה האורתודוקסית של בעלזא במונטריאול "מלופפים" כבר כמה ימים עם חגיגות לציון ביקור נדיר של מנהיגם הרוחני.

כתב אחר בנסיון להסביר לגולשיו על עוצמתו של האדמו"ר כינה את האדמו"ר "כוכב רוק" שאלפים באים לצפות בו, רק שכאן הם באו לקבל ברכה ולא לצפות בהופעה.

בכתבה שעלתה אתמול, מתאר הכתב את הקהל הגדול שהשתתף במוצאי השבת בתהלוכת חצות (הכוונה למלווה מלכה י.פ.) כדי לכבד את הרב יששכר דב רוקח, שמבקר בעיר לראשונה מזה כשני עשורים. כך בתיאור.

אחד מחסידי בעלזא, חזקי רייס התראיין לתקשורת המקומית והסביר לגולשים שלא הבינו על מה המהומה; "אלפים מחוץ לעיר הגיעו לאירועים, שכללו חגיגות ברחוב, ארוחות חגיגיות ותפילות".

לדבריו, המארגנים עשו מאמצים למזער ככל שניתן שיבושי תנועה כדי למנוע מתחים מיותרים בין הקהילה החסידית לכמה משכניהם הלא יהודים. הכתב הגוי מסביר כי "החסידות עשתה מאמץ גדול בנושא, מאחר ובעבר היו מריבות בין החסידים לבין התושבים הגוים, שכעסו שסוגרים להם רחובות ומשבשים להם את חיי היום יום".

חזקי רייס הוסיף כי ראשי הקהילה שלחו מבעוד מועד מכתבים לגורמים הרלוונטיים והבהירו להם היכן בדיוק ייסגרו כבישים, ואת השעות בהן הכביש יהיה סגור.

הכתב מציין כי החסידים פתחו חשבון טוויטר שדיווח ועידכן את התושבים על סגירת רחובות ועל ההמונים שמגיעים להריע ולראות את המנהיג הרוחני שמנהיג את חסידיו עשרות שנים.

חזקי רייס הרגיע את הגולשים ואמר שהחגיגות על בואו של האדמו"ר יישארו בפרופיל נמוך יותר בלי חגיגות גדולות שיסגרו כבישים, עד לסיום ביקורו מחר.
חסידות בעלזא מונטריאול קנדה ביקור היסטורי תקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד