ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

תוצאות מפתיעות: עד כמה משתלם יותר לקנות באינטרנט לעומת סופר-פארם

קניית מוצרי פארם באינטרנט יכולה לחסוך עשרות, ואף מאות שקלים • בחמש השנים האחרונות חלה עלייה של כ-25% בהוצאות של ישראלים על קניות מוצרים באינטרנט

סופר פארם. צילום: משה שי פלאש 90
סופר פארם. צילום: משה שי פלאש 90 צילום: משה שי, פלאש 90



השוואה בין המחירים בחנויות רשת סופר־פארם לחנויות הפארם האינטרנטיות, מדגימה שוב את מה שהוכח בעשרות בדיקות צרכניות קודמות: קניית מוצרי פארם באינטרנט יכולה לחסוך לכם עשרות, ואף מאות שקלים, בכל קנייה. בבדיקה שערכנו, נמצאו פערים של עשרות אחוזים לטובת חנויות האונליין הישראליות.

לשם עריכת הבדיקה נבחרו בצורה אקראית 18 מוצרי פארם בקטגוריות שונות: מוצרים לתינוקות ולילדים, מוצרים לאמהות אחרי לידה, ויטמינים ותוספי תזונה, ומוצרי היגיינה וטיפוח.

כך למשל, קרם למניעת סימני מתיחה של מאמי קר נמכר בסופר־פארם ב–110.9 שקל, ואילו בחנות האינטרנטית מקס פארם הוא נמכר במחיר נמוך בכ–40% — 67 שקל בלבד. פער גדול, של 169 שקל, נמצא גם בקרם יום לפנים Absolue של לנקום — שעולה בסופר־פארם 819 שקל, ונמכר בחנות האינטרנטית מדי־לינק ב–649.9 שקל.

גם בקטגוריות ויטמינים ותוספי תזונה נמצאו פערים מובהקים לטובת חנויות האינטרנט: מולטי ויטמין דובונים של אלטמן נמכר ב–53 שקל באתר טבע זול, לעומת 84.9 שקל בסופר־פארם — פער של 38%. ויטמין B12 של סולגאר נמכר בסופר־פארם במחיר הגבוה ב–56% לעומת אתר טבע זול — 0.99 שקל ליחידה, לעומת 0.43 ליחידה, בהתאמה (המחיר נבדק ביחידות בשל הבדלים בכמות הכדורים באריזה).

בקטגוריות ההיגיינה הפערים קטנים יותר. כך למשל, תחבושות אולוויז אולטרה יקרות בסופר־פארם ב–5% לעומת אתר drugstore.co.il (ב–18.9 שקל לעומת 17.9 שקל), ומחירם של טמפונים של או־בה גבוה ב–9% בסופר־פארם לעומת אריזה זהה במקס פארם (32.9 שקל, לעומת 29.9 שקל).

מתוך 18 המוצרים שנבדקו רק שניים נמכרו במחיר זהה בחנויות האינטרנט ובסופר־פארם: מברשת שיניים של מרידול (34.9 שקל) וסבון פנים של קליניק (109 שקל). מוצר אחד בלבד נמצא יקר יותר באינטרנט — רביעיית מגבונים לחים לתינוק של האגיס, הנמכרים בסופר־פארם ב–16.9 שקל, לעומת 21.9 שקל במדי־לינק.

פחות הוצאות

הסיבה העיקרית לכך שהמחירים באינטרנט נמוכים יותר נעוצה במודל הרזה יחסית של חנויות האונליין. לרשתות הגדולות יש חנויות פיזיות המפוזרות בפרישה ארצית, שכל אחת מהן משלמת דמי שכירות, ארנונה, חשמל ומים — וכמובן שכר לעובדים. בנוסף, הרשת משקיעה רבות בשיווק ופרסום, וכל זה מגולם במחיר לצרכן.

הוצאות אלה נחסכות מחנויות האינטרנט, שרובן מחזיקות רק מחסנים, ולעתים חנות פיזית אחת. חנויות האונליין מעסיקות מספר מצומצם של אנשים ואינן משקיעות בפרסומות בטלוויזיה או בשלטי חוצות, מה שמאפשר להן להוריד מחירים.

המחירים שנבדקו לא הביאו בחשבון מבצעים נקודתיים ברשתות. סופר פארם ידועה בריבוי המבצעים וההנחות בה שמשתנים תדיר. עם זאת, רוב המבצעים מוגבלים בזמן, ולעתים מחייבים קניית כמה מוצרים כדי לזכות בהנחה.

פערי המחיר שנמצאו לטובת חנויות האונליין גדלים עוד יותר כשמשווים את המחירים לחנויות בחו"ל. כך למשל, מייק־אפ Double Wear של אסתי לאודר, שמצאנו בחנות האינטרנט הישראלית Cosmetic–Club ב–159 שקל, אפשר לקנות באתר החברה בחו"ל ב–150 שקל בלבד. תחבושות של אולווייז, שנמכרת באתר drugstore.co.il ב–17.9 שקל, ניתן לקנות ב–11 שקל בלבד באתר chemistdirect הבריטי. ויטמין B12 של סולגר, שנמכר ב–0.43 שקל ליחידה באתר הישראלי טבע זול, אפשר לרכוש באתר IHERB ב–0.32 שקל. ברוב האתרים מעל סכום מסוים, המשלוח ניתן בחינם.

הקמעונאים הישראלים נוטים לא פעם לתרץ את ההפרש במחירים בתחרות בלתי־שוויונית מצד מקביליהם בחו"ל: בעוד החנויות בחו"ל זוכות לפטור ממע"מ ברכישות מקוונות של עד 75 דולר, הם לא מקבלים פטור כזה. עם זאת, הטענה אינה תקפה בהשוואה זו — שבה נבדקו אתרים ישראלים המשלמים מע"מ כמו קמעונאים בחנויות הפזיות.

הממצאים מוכיחים כי מוצרי הפארם זולים בחו"ל באופן משמעותי לעומת ישראל. גם במשרד הכלכלה הבינו זאת, ובתחילת מארס חייבו את רשתות השיווק והפארם להציב שילוט שמציין את המחירים של מוצרי טואלטיקה נבחרים בחו"ל לעומת מחיריהם בישראל. הצו חל בינתיים על שבעה מוצרים בלבד — אך כבר חשף פערים של 50%–107% במחירים בין ישראל לכמה מדינות באירופה ובארה"ב. ואף הביא להוזלה משמעותית של המוצרים האלה, אף שהם עדיין יקרים יותר בישראל.

הפערים הגדולים במחירים של מוצרי הפארם דוחפים את הישראלים לקנות בחו"ל. בכל שנה בחמש השנים האחרונות חלה עלייה של כ–25% בהוצאות של ישראלים על קניות מוצרים באינטרנט.
קניות באינטרנט מוצרי פארם חיסכון בקנייה חנויות אונליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד