י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

ניגריה חגגה: ספר תורה ראשון בהיסטוריה • וידאו וגלריה

לראשונה בתולדותיה, התקיים במדינת ניגריה שבאפריקה טקס הכנסת ספר תורה בעיר הבירה אבוג'ה • באירוע המרגש נטלו חלק מקומיים ואורחים ממדינות רבות, כאשר על החלק האומנותי הופק הזמר ישי לפידות • כך זה נראה

ניגריה חגגה: ספר תורה ראשון בהיסטוריה • וידאו וגלריה





ניגריה חגגה היסטוריה: לראשונה התקיימה במדינה האפריקאית הכנסת ספר תורה. ספר התורה הוכנס לבית חב"ד בעיר הבירה אבוג'ה, בראשותו של השליח הרב ישראל אוזן.

ניגריה היא מדינת ענק במערב יבשת אפריקה. אוכלוסייתה מונה למעלה ממאה ושמונים מיליון נפש, כאשר החיים היהודיים בה מרוכזים במספר מקומות מצומצמים, ומתופעלים על ידי קהילות יהודיות ובתי חב"ד.



האירוע התחיל במוצאי שבת, בטקס כתיבת האותיות בעיר לאגוס, העיר הגדולה ביותר בניגריה וביבשת אפריקה, ובעבר אף הייתה בירת ניגריה.

למחרת, יום ראשון, המשיך האירוע לעיר הבירה אב'וגה, שם הסתיימה כתיבת האותיות, כשלאחריה התקיימה תהלוכה, כאשר בני הקהילה ואורחים מישראל וממדינות נוספות רוקדים לכבודה של תורה.

בין שלל האורחים נכחו גם יו"ר זקא יהודה משי זהב, והרב שלמה בן טולילה שליח מרכז אפריקה במשך 28 שנים שעשה את כל הדרך מקונגו במיוחד לאירוע. הרב בן טולילה אף ידוע בכינוי 'השליח הנודד'.

יהודה משי זהב סיפר ל'בחדרי חרדים': "הייתה לי הזכות להשתתף בטקס הכנסת ספר תורה לראשונה בניגריה, בבית חב"ד תחת שליחותו הנמרצת של ידידי היקר הרב ישראל אוזן, העושה נפלאות בקירוב וחיבור היהודים שם".

"הטקס, שהתחיל בעיר לאגוס והמשיך למחרת בעיר הבירה אבוג'ה, היה מרגש ומרנין - לראות את היהודים בשמחה עילאית של שמחת תורה, בניצוחו של האמן ישי לפידות, רוקדים ומקפצים ברחובות ניגריה שעוד לא חזתה כזאת".



על החלק האמנותי הופקד הזמר ישי לפידות, שהקפיץ את הקהל עם מגוון שירים. המוזיקאי הוותיק אף העלה אתמול (ראשון) פוסט מחוויותיו באפריקה בכלל ומהאירוע בפרט.

"אנחנו בהכנסת ספר תורה ראשון בניגריה", כתב לפידות. "אחרי חגיגות ליל אמש - כל הפמליה של הרבנים הזמרים והאורחים טסים מהעיר לאגוס לעיר אבוג׳ה להמשך החגיגות".



"כבר חודשיים אני לא ממש ישן מהטיסה הפנימית באפריקה שצפויה לי", כתב היוצר הוותיק בכנות. "מי שמכיר אותי יודע שצריך לאזוק אותי בשביל שאעלה לטיסה פנימית באפריקה, במטוס בן 90 שנה של חברה קיקיונית עם טייסים אפריקאים".

"אגב, אם הייתם רואים את ה'טרמינל' ואת התורים, ובמיוחד את 'סידורי הביטחון' - לא הייתם עולים על הטיסה הזו. מבטיח".

"אז הגיע הרגע, ואני כבר יושב במטוס לחוץ בטירוף. ואז עולה לי רעיון בראש: אני פונה לרב ומבקש ממנו להושיב לידי נוסע שירגיע אותי ויעזור לי לשרוד את הטיסה הזו".

אז חברים, קבלו את הנוסע המרגיע שיושב ממש לידי - בכיסא 2D: מיסטר ‘ספר תורה’ שליט״א. תנו כבוד לתורה! חסדי השם".





















הכנסת ספר תורה ניגריה אבוגה לאגוס הרב ישראל אוזן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד