י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

חבר הקבינט: "אם אסד יאפשר לאיראן לתקוף אותנו - זה יהיה סופו"

שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני–ביטחוני יובל שטייניץ משגר איום ממשי על חייו של נשיא סוריה בשאר אל אסד: "אם נשיא סוריה בשאר אסד ימשיך לתת לאיראנים לפעול משטח סוריה - הוא צריך לדעת שדמו בראשו וזה יהיה סופו; נמוטט את משטרו"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



שר האנרגיה וחבר הקבינט המדיני – ביטחוני משגר איום ממשי על חייו של נשיא סוריה בשאר אל אסאד. בראיון לאולפן ynet הפתיע השר שטייניץ ואמר כי, "אם נשיא סוריה בשאר אסד ימשיך לתת לאיראנים לפעול משטח סוריה - הוא צריך לדעת שדמו בראשו וזה יהיה סופו; נמוטט את משטרו".

שטייניץ אמר את הדברים בתגובה לדיווח כי ישנו חשש שאירן תוציא לפועל, בקרוב, פיגוע נקמה כנגד תקיפת בסיס T4 בחומס המיוחסת לצה"ל. ומאחר שחיזבאללה אמור להיות מעורב בביצוע מטח הטילים לעבר בסיס צבאי בשטח ישראל הולחט לדחות את התקיפה ליום אחרי הבחירות בלבנון כדי להפתיע את ישראל.

השר שטייניץ הבהיר במהלך הראיון כי, "ישראל לא התערבה עד היום במלחמת האזרחים. אך אם אסד מאפשר לאיראן להפוך את סוריה לבסיס צבאי נגדנו, לתקוף אותנו משטח סוריה, הוא צריך לדעת שזה סופו".

לדברי חבר הקבינט, "בעבר היתה דילמה דומה לגבי לבנון. הייתה אצלנו התלבטות האם העובדה שחיזבאללה תוקף אותנו מלבנון פירוש הדבר שאנחנו עונים רק לחיזבאללה או גם ללבנון. אסד יכול לאפשר או לא לאפשר להם לתקוף את ישראל משטח סוריה. הוא יכול לאפשר או לא לאפשר להם להכניס טילים, מערכות נ"מ, מל"טים לסוריה ואם הוא עושה את זה הוא צריך לדעת שיש תג מחיר".

שטייניץ הוסיף, "לא יכול להיות שאסד יישב בשקט בארמונו ויקיים וישקם את משטרו בשעה שהוא מאפשר להפוך את סוריה לבסיס להתקפה כלפי מדינת ישראל. זה פשוט מאוד".

שטייניץ הוסיף, "האיראנים מעוניינים להגיב על מה שהם רואים כפעולה ישראלי. אני כמובן לא אאשר. אנחנו לא מעוניינים במלחמה מול איראן או מול כל גורם אחר, אבל אסור לנו לאפשר לה להפוך את סוריה לבסיס צבאי של משמרות המהפכה. מה שקרה בלבנון מספיק חמור עם חיזבאללה. אם אנחנו לא נעצור את ההתבססות האיראנית בסוריה, נקבל חיזבאללה בריבוע".
בשאר אל אסד יובל שטייניץ סוריה איראן דמו בראשו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד