כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

החוק החרדי אושר: ייאסר לשלוח מסרונים חסרי זהות

ועדת הכלכלה אישרה הבוקר את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר, האוסרת משלוח מסרים באמצעות מערכות ממוחשבות הכוללים תכנים חדשותיים או תוכן רכילותי שניתנים בהם פרטי מידע חלקיים, במטרה לגרום לנמען לחייג את המספר שמצוין במסרים אלה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



ועדת הכלכלה אישרה הבוקר את הצעת החוק של חברי הכנסת משה גפני, אורי מקלב, יעקב אשר, וחברי כנסת נוספים האוסרת משלוח מסרים באמצעות מערכות ממוחשבות הכוללים תכנים חדשותיים או תוכן רכילותי שניתנים בהם פרטי מידע חלקיים, במטרה לגרום לנמען לחייג את המספר שמצוין במסרים אלה. מסרים אלה הם מקור הכנסה למשגר המסר בשל התשלום בעד ההתקשרות.

יוזם החוק חבר הכנסת אורי מקלב הסביר בדיון את חשיבות החוק, אדם רוכש מכשיר טלפון לצרכיו הפרטיים ולא לשם קבלת מסרים כאלה ואחרים. מקלב הסביר כי בתהליך חקיקת החוק ישבו עם כלל הגורמים הרלוונטיים כדי להביא את החוק לאישור באופן זריז.

אנחנו ממגרים את התופעה הפסולה הזו, התחלנו עם החקיקה כנגד משלוח פרסומות לאחר מכן ראינו שהצטרפו שרלטנים שהפיצו מסרים כאלה ואחרים בעניין תרומות לעמותות וגם את זה מיגרנו, כיום אנחנו מבקשים למנוע כל מסר שנשלח באמצעות המערכות הללו ללא אישור, יצויין כי העובר על החוק צפוי לעיצומים כספיים המקובלים בחוק.

נציג חברת טלאול שנכח בדיון הסביר כי כבר כיום עוד תוך תהליך החקיקה המצב משתנה, חברות אינם מוכנות לקחת חלק בכל הנושא הזה, בסיום הדיון אושרה הצעת החוק פה אחד ולבקשת חברי הוועדה הוחרגו גופי הבטחון, ההצלה והרשויות המקומיות.
מסרונים הצעת חוק אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד