כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

נתניהו מאשים: הבית היהודי דוחף את פסקת ההתגברות לפח

משבר ההתגברות נמשך וראש הממשלה נתניהו מאשים את הבית היהודי שלדבריו "קובר את פסקת ההתגברות" • הבית היהודי: "פסקת ההתגברות כבר נמרחת בתירוצים שונים"

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90 צילום: פלאש 90



משבר ההתגברות נמשך, לאחר שבבית היהודי הבינו שלא תושג רוב להעברת פסקת ההתגברות ביום רביעי הקרוב הודיעו כי יורידו את החוק מסדר היום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שני) את הבית היהודי ואמר כי "הבית היהודי דוחפים כרגע את פסקת ההתגברות לפח". לדבריו, "הדרך היחידה להביא את פסקת ההתגברות כרגע היא באמצעות השגת הסכמות בתוך הקואליציה. מי שדוחף בלי להגיע להסכמות - קובר את פסקת ההתגברות" . השר זאב אלקין הוסיף ואמר במהלך הדיון הפנימי שניהלו בסיעת הליכוד ואמר כי "הישגים בתחום הזה אפשר להביא רק בשקט ולא בכותרות בתקשורת. מצער שזה מה שקרה אתמול".

קודם לכן אמר ראש הממשלה כי "אנחנו עומדים כאן קודם כל בפני מושב מאוד חשוב עם חוקים מאוד חשובים שאנחנו נחוקק אותם בעזרת השם ביחד", נתניהו הוסיף כי "יש לנו גם אתגרים, גם אתגרים ביטחוניים. אנחנו עומדים בהם ונמשיך לעמוד בהם – יחד".

בבית היהודי הגיבו לדברי ראש הממשלה ומסרו: "פסקת ההתגברות נמרחת כבר שלוש שנים בתירוצים שונים ומשונים". בבית היהודי והוסיפו ואמרו "אנו מודיעים מראש שכל חוק התגברות שיגיע בהסכמה של ראש הממשלה נתניהו, שר האוצר כחלון ושאר מפלגות הקואליציה יהיה מקובל גם על סיעת הבית היהודי. רק שראש הממשלה יביא את החוק".

"בינתיים הפתרון המעשי היחידי שמונח על השולחן הוא החוק שהעברנו אתמול בתמיכת כל השרים". הצהירו קודם לכן תקף גם יו"ר כולנו השר משה כחלון את הבית היהודי ובפתח ישיבת סיעת 'כולנו' אמר "מספיק עם הספינים – סיעת כולנו בעד הוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מדרום תל אביב. אם נצטרך להגיע לפסקת התגברות בנושא הוצאת המסתננים, הסיעה הזאת מאוחדת מאחורי העניין הזה".

כחלון תקף את השרים בנט ושקד ואמר כי "לצערי, יש שרים שאין להם פתרונות. הם מפזרים אשליות לציבור. גם אם פסקת ההתגברות שהודיעו שלא תעלה ברביעי היתה עוברת, היא לא היתה נותנת מענה אמיתי לבעיית המסתננים". לדברי השר "סיעת כולנו לא תאפשר לגופים קיצוניים לגרור את מדינת ישראל לשום פינה. המדינה הזו יקרה לנו. המדינה הזו חשובה לנו".

כחלון הפתיע ואמר כי צריך פעם אחת לעשות הסדרה ביחסים בין בית המשפט העליון, הממשלה והכנסת. ולדבריו "הזמן בשל. אנחנו צריכים לשבת ביחד ולהסדיר את העניין הזה. שוחחתי עם בכירי עולם המשפט ורובם מסכימים שצריכים להגיע להסדרה, ההסדרה הזאת חשובה. מעמדו של בית המשפט העליון הולך ונשחק, מעמדה של הכנסת נשחק ומעמדה של הממשלה נשחק. כולם מפסידים".

על פסקת ההתגברות שעבר אתמול בועדת השרים וצפוי לעלות להצבעה במליאת הכנסת בקרוב אמר כחלון "הודענו עליה ואין לי ספק שהבית היהודי וכל העמותות שדוחפות אותם ממליצות להם לא להביא את פסקת ההתגברות הזאת כי היא לא נותנת מענה חוץ מכותרות, והם כבר קיבלו את הכותרות."
פסקת ההתגברות בנימין נתניהו משה כחלון הבית היהודי נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד