כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ניצן על ה'הנחתות' של השרה שקד: "להד"ם"

פרקליט המדינה מכחיש ששרת המשפטים איילת שקד, הנחתה אותו לגבי ערעור על שחרורו של אולמרט: "הדבר אינו בסמכותה והיא לא עשתה זאת"

שי ניצן. צילום: פלאש90
שי ניצן. צילום: פלאש90



ניצן מכחיש: "הטענה כאילו השרה הזהירה אותי, או הנחתה אותי, שלא להגיש ערעור, היא טענה מופרכת לחלוטין", כך אמר הערב (ראשון), פרקליט המדינה שי ניצן, בהרצאה בנושא שחיתות ציבורית במרכז לאתיקה.

"בתקשורת פורסמה אתמול "חשיפה" כביכול, לפיה, לאחר שאולמרט שוחרר על ידי ועדת השחרורים, השרה "הזהירה" אותי שלא להגיש ערעור על החלטה זו, וכביכול, בעקבות אזהרה זו, שיניתי את עמדתי והחלטתי שלא להגיש ערעור על ההחלטה", אמר ניצן, "אך זו טענה מופרכת לחלוטין".

ניצן אמר "שרת המשפטים מעולם לא הזהירה אותי בשום עניין, ומעולם לא הנחתה אותי לגבי תיק ספציפי. הדבר אינו בסמכותה והיא לא עשתה זאת". יחד עם זאת הוסיף, כי "אכן, בענין אולמרט השרה הביעה דעתה כי ראוי שהוא ישוחרר על ידי הועדה עם תום שני שליש מריצוי עונשו. אלא שדעתי היתה שונה ולכן הפרקליטות הביעה בפני ועדת השחרורים עמדה הפוכה.

"לאחר שהועדה דחתה את עמדת הפרקליטות נדרשנו לקבל החלטה בשאלה אם לעתור נגד ההחלטה לבימש מחוזי- דבר שהוא צעד חריג. בסופו של יום, משיקולים מקצועיים לחלוטין, החלטנו שלא לעתור", אמר פרקליט המדינה.

שי ניצן אמר עוד כי "שרת המשפטים הביעה גם כאן עמדה, לפיה אין מקום לעתור, אך לעמדה זו לא ניתן שום משקל בגדר שיקולינו המקצועיים. לא אחת מביע גורם פוליטי עמדה לגבי תיק ספציפי שהפרקליטות צריכה לקבל בו החלטה. בכל המקרים הללו לא ניתן משקל לעמדה זו".

עוד הוסיף ח: "מוטב שדרג פוליטי לא יביע עמדה ביחס לתיקים פרטניים המטופלים על ידי הפרקליטות. אולם כאמור, גם אם גורם פוליטי מביע עמדה בענין פרטני זה או אחר, ההחלטה אינה נותנת לעמדה זו כל משקל. כך היה גם במקרה זה".

עוד הוסיף בהקשר לעניין אום אל חיראן. "ההחלטה היתה לגנוז את התיק מבלי להעמיד איש מהשוטרים לדין פלילי. במקביל, לגבי השאלה אם דובר בפיגוע, הבהרתי בהחלטתי שיש אינדיקציות לכאן ולכאן, ובכל מקרה, ההכרעה בשאלה זו לא נדרשת לצורך הכרעה בשאלה הפלילית שעמדה לפתחי. עלתה טענה בתקשורת כאילו כך החלטתי כדי לא לפגוע בעמדת מפכ"ל המשטרה שסבר כי מדובר בפיגוע. גם טענה זו היא מופרכת. מפכ"ל המשטרה סבר שמדובר בפיגוע, והיו שסברו אחרת. חומר הראיות מעלה כאמור כי יש ראיות לכאן או לכאן וממילא לא נתתי גיבוי לעמדת המפכ"ל.

"הסיבה שנמענתי מהכרעה בשאלה זו היא עניינית. בחנתי ביסודיות את כל הראיות שנאספו והגעתי למסקנה כי אין שום ראיה משמעותית שיכולה להכריע בנושא זה באופן חד משמעי ברמת הסתברות גבוהה. מעבר לכך, כאמור, ההכרעה בעניין זה אינה נדרשת להחלטת הפרקליטות".
שי ניצן פרקליט המדינה איילת שקד משרד משפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד