כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

המועצת הורתה: אחדות בבחירות - בכל מחיר

פרסום ראשון: מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הרב מרדכי שטרן, שיגר לח"כים הוראה מטעם המועצת - לקראת הבחירות לרשויות המקומיות הצפויות בחודש חשוון: "נציגי הסיעות באגודת ישראל לא יופיעו בבחירות בשתי רשימות"

המועצת הורתה: אחדות בבחירות - בכל מחיר



פרסום ראשון: לקראת הבחירות המונציפאליות בחודש חשוון, ובצל הרחש בחש בנושא, הפיץ היום (ראשון), מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל הרב מרדכי שטרן, מכתב לחברי הכנסת, ובו הוראות לקראת הבחירות, ועיקרן שלא לפצל את סיעות אגודת ישראל לקבוצות שונות.

במכתב שהגיע לידי 'בחדרי חרדים' נכתב: "הנני להודיעכם כי לקראת הבחירות לרשויות המקומיות הקרבות לבוא החליטו רבותינו חברי מועצת גדולי התורה בישיבתם ביום חמישי ז' אדר, שנציגי הסיעות באגודת ישראל לא יופיעו בבחירות לרשויות המקומיות בשתי רשימות, אלא כולם יהיו מאוחדים ברשימה אחת תחת דגל אגודת ישראל".

עוד נכתב: כי "במקרה של ויכוח בין הסיעות על הנציגים ברשות המקומית תוקם ועדת רבנים המורכבת מרבני החוגים השייכים לאגודת ישראל, שבאותן רשויות מקומיות. שלאחר שמיעת נציגי הסיעות תקבע מי יהיו הנציגים של אגודת ישראל ברשויות המקומיות".

כזכור, בעיר צפת אגודת ישראל, התחברה לרשימה אחת מאוחדת, והותירה את המועמד אליעזר לזר כשהוא אינו נמצא ברשימת אגודת ישראל.

למכתב משמעות לגבי הערים צפת, בית שמש וקריית - גת, שם נרשמו פיצולים בבחירות הקודמות. משמעות נוספת היא כי לא תרשם התפצלות נוספת. כך גם קיים חשש לפיצול בערי ירושלים ובני ברק.





אגודת ישראל מוניציפאלי 2018 יהדות התורה מועצת גדולי התורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד