כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

עדי המדינה שהעידו נגד פאינה קירשנבאום יקבלו 700 אלף שקל

לפי כתב אישום בפרשת ישראל ביתנו, בני הזוג נלי דינוביצקי ואיגור ריז היו שותפים בניהול חברת הפקות, שקירשנבאום סייעה לה בהשגת חוזי הפקה מול גופים שונים בשירות המדינה

צילום אילוסטרציה: pixabay
צילום אילוסטרציה: pixabay



שניים מעדי המדינה בפרשת ישראל ביתנו, בני הזוג נלי דינוביצקי ואיגור ריז יקבלו מהמדינה כ-700 אלף שקל בגין עדותם בפרשה כנגד סגנית השר לשעבר, פאינה קירשנבאום, ונאשמים נוספים. כך נחשף היום (ב') במסגרת דיון בתיק שנערך בבית המשפט המחוזי בתל אביב. כל אחד מבני הזוג יקבל עד לסוף ההליך כ-320 אלף שקל. בנוסף המדינה כיסתה לדינוביצקי חוב של כ-36 אלף שקל. כמחצית מהסכום כבר שולם בפועל והיתר ישולם בתום ההליך.

לפי כתב האישום בפרשה, דינוביצקי היתה בעלים של חברת הפקות, שקירשנבאום סייעה לה בהשגת חוזי הפקה מול גופים שונים בשירות המדינה, לרבות משרד התיירות ורשויות מקומיות שונות - וזאת בתמורה לעמלה של 10% מסכום הזכייה ששולמו לה ולדאוד גודובסקי, ראש מטה הארגון בישראל ביתנו לשעבר, שכבר הורשע בשוחד בפרשה במסגרת הסדר טיעון. ריז היה שותף לניהול עסקיה של דינוביצקי ולקח חלק פעיל בקשר עם הנאשמים.

לפני כשבועיים נחשף כי דינוביצקי תקבל מהמדינה כ-320 אלף שקל בגין עדותה. זאת, לאחר שבדיון בבית המשפט התרחש אירוע מביך, כשנתגלה כי צוות התביעה בראשות עו"ד מאור אבן חן מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות, לא היה מודע למלוא הסכום שקיבלה העדה. היום קרו הדברים קצת אחרת, כשעו"ד נטלי קוקוי מטעם התביעה היא שיזמה את חשיפת מלוא הסכום שלו זכאי ריז בגין עדותו.

תשלום כספים לעד מדינה היא אולי פרקטיקה מגונה, אך איננה תופעה ייחודית לתיק. במקרה של בני הזוג, הכספים סייעו למדינה בגיוסם כעדים, על רקע חובות כבדים שבהם היו שקועים ערב פרוץ החקירה בתיק.
עד מדינה נלי דינוביצקי פאינה קירשנבאום פרשת ישראל ביתנו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד