כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

כמיליון וחצי צפו בהשפלה של הילד החסידי

אדם ערל לב תיעד כיצד הוא מקלל ילד חסידי כבן 3 בברוקלין, כשהוא צועד לכיוונו, הסרטון הועלה לרשתות החברתיות וזכה למאות אלפי צפיות ושיתופים • לאחר תלונות של גולשים רבים הסרטון הוסר ומתעדו התנצל

אילוסטרציה. צילום: דוד כהן, פלאש 90
אילוסטרציה. צילום: דוד כהן, פלאש 90

 


סרטון וידאו בו נשמע עובר אורח לועג לילד חסידי עם פאות מסולסלות, פורסם ביממה האחרונה ברשתות החברתיות טוויטר ופייסבוק, והפך תוך שעות לויראלי. מעל 1,350,000 איש צפו בו ועשרות אלפים שיתפו אותו, אך כעבור כמה שעות, הוא הוסר.

אתר Israellycool דיווח כי הסרטון הוסר לאחרי שגולשים רבים דיווחו לטוויטר ולפייסבוק, על כך שמדובר בסרטון פוגעני.


התיעוד המדובר לפניכם.

מי שתיעד את הסרטון וגם נשמע לועג ברקע הוא קואי ג'יימס, שפרסם אותו לראשונה בדף הפייסבוק שלו ביום שבת, אך הסרטון הפך לויראלי יותר - בזכות צייצנית אנונימית שהעלתה אותו לחשבון הטוויטר שלה, והשיתופים הרבים הביאו לתוצאה הכה גבוה של כמעט מיליון וחצי צפיות.

בשיטוט ברשתות החברתיות נתקלנו בתגובות אנטישמיות המלגלגות על הילד החסידי ועל דתו. אחרים הגיבו בזעם ומחו על צילומו ופרסומו וטענו כי אם היה זה ילד מוסלמי או ממוצא אפריקני, המקרה הזה לא היה עובר בשקט.

 


קואי גצילום: קואי ג

קואי ג'יימס. (מתוך חשבון הטוויטר שלו)



בסרטון שתועד בשכונה החרדית בברוקלין, ניו יורק, נשמע קואי ג'יימס לועג בצורה קשה ומעליבה לעברו של הילד התמים, האיש נשמע אומר לילד באנגלית "אני הייתי בוכה אם הייתי חי ככה, זה ממש..." בהמשך דבריו הוא ניבל את פיו בצורה קשה ולא אנושית, בוודאי בפני ילד כה רך בשנים, ולכן 'בחדרי חרדים' מציג את התיעוד תוך צינזור דבריו אשר אינם הולמים את רוח האתר וכן תוך טשטוש פניו של הילד כמתבקש.

אתמול (שני) התנצל ג'יימס בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "אחר הצהרים טובים, ראשית אני רוצה להגיד שאני באמת מתנצל על פרסום הווידאו של הילד, מעולם לא התכוונתי להיות גזען, אין לי שום דבר נגד גזע או דת, פרסמתי את הסרטון רק בשביל הצחוק, אני לא חשבתי עד כמה זה רגיש".

ילד חסידי קללות סרטון ויראלי טוויטר קואי ג'יימס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 29 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד