י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרבי נשכב על ההריסות ופונה לבית החולים

מחזה קורע לב הבוקר בתל אביב, בית הכנסת המיתולוגי נהרס והרבי נשכב על הריצפה, מחה נמרצות נגד ההריסה ופונה לבית החולים • "זה שבר כבר לכל הפעילות התורנית בסביבה כולה"

הריסות בית הכנסת הבוקר.
הריסות בית הכנסת הבוקר.



לאחר מאבק משפטי, בית הכנסת 'סולם יעקב' המיתולוגי בתל אביב נהרס בצו בית משפט. 

מי שפונה מהמקום היה האדמו"ר מקוז'ניץ שהגיע למקום על מנת להתנגד להריסה - התמוטט במקום ופונה לבית החולים איכילוב בעיר לבדיקות.

העיתונאי רפי פרלשטיין מ'קול ברמה' שחשף את הפרטים, מדווח כי מדובר בבית כנסת היסטורי הנמצא מאז קום המדינה והיה מיועד לשימור, אלא שלאחר שינוי התב"ע הוא יועד לבנייה.

בית הכנסת 'סולם יעקב' הוקם לפני כשבעים שנה במתחם "סומייל" בתל אביב, בקרבת מקום לצומת הרחובות ז'בוטינסקי ואבן גבירול. במשך כשבעים שנה התנהלו תפילות במקום מדי יום ביומו ומידי שבת בשבתו.

בשנים האחרונות, עקב פטירתם של מייסדי בית הכנסת, פנו המתפללים לאדמו"ר מקוז'ניץ שמנהיג את בית מדרשו על יד כיכר המדינה שיפרוס את חסותו על בית הכנסת. 

האדמו"ר נענה לבקשה וחסידים ובני משפחה של האדמו"ר החזיקו את המקום במסירות נפש במשך שנים רבות.

לאחר שהחליטה עיריית תל אביב-יפו כי על השטח ייבנו מגדלים, ניהלה עמותת בית הכנסת דיונים בבתי משפט שנחלו כישלון צורב והסתיימו בצו הריסה.

על פי עדויות שהגיעו ל'בחדרי חרדים', הרבי מקוז'ניץ שחזה הבוקר בהריסת בית הכנסת, נשכב על הריצפה ומחה נמרצות על הריסת בית מקדש מעט, עד כדי כך שלא חש בטוב ופונה לבית החולים.

מי ששימש כחזן בית הכנסת שנים רבות, הרב חיים ברונר אומר ל'בחדרי חרדים'; "אי אפשר לתאר את כאב הלב לראות בחורבן המקום, צריך להבין שהרבי מקאזניץ הפך את המקום למגדלור של תורה וקדושה, דווקא באיזור הכי קשה של תל אביב, כמה משפחות חזרו ליהדות בזכות החיבור לאדמו"ר ולקהילה, בפרט בשנים האחרונות שיחד עם מוסדות כנסת ישראל המקום נהפך לפעיל וגם צעירי השכונה החלו לבוא לשיעורי תורה ולתפילות, זה שבר כבר לכל הפעילות התורנית בסביבה כולה".

ההריסות הבוקר





הריסת בית כנסת סולם יעקב קוז'ניץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד