י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה חושב הציבור על חרדיות בפוליטיקה

הבחירות לרשויות המקומיות כבר בפתח ואיתם שאלת התמודדות של נשים חרדיות על מקומות במועצות העיריות. סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים' בדק ומצא: מה חושב הציבור על ריצת נשים ברשימות למועצות

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



האם נשים חרדיות צריכות ללכת לפוליטיקה? על פי סקר 'לובי נשי' ב'בחדרי חרדים', נראה שהתשובה היא חד משמעית. למעלה מ-65 אחוזים מהמצביעים בסקר טענו כי אין שום מניעה לאישה חרדית להעמיד עצמה לבחירה לכנסת או לעיריה.

רק 30 אחוזים מהמצביעים טענו כי אסור לאישה חרדית להתמודד בבחירות ואילו 5 אחוזים מחזיקים בדעה כי יש הבדל בין הפוליטיקה המקומית לפוליטיקה הארצית ולכן נשים חרדיות יכולות להיבחר למועצת העיר, אך הן לא יכולות להתמודד על מקום בכנסת.

עם תחילת ההצבעה נטו התוצאות בחדות לעמדה כי לנשים אסור להתמודד בבחירות כלל. דף הפייסבוק של 'ישראל חופשית', המגדירה עצמה כתנועה הפועלת לכינון חברה ישראלית המקיימת פלורליזם תרבותי ודתי במדינת ישראל, תוך שמירה על זכויות הפרט, על ערכי הדמוקרטיה ועל עקרונות הציונות כפי שנכתבו במגילת העצמאות, פרסם את הסקר וקרא לעוקביו להצביע, חל שינוי משמעותי ואחוז מכריע של המצביעים הכריז כי הוא תומך בהתמודדות של נשים חרדיות בבחירות.
הסקר היומי לובי נשי רשויות מקומיות נשים חרדיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד