כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

דיווח • טראמפ הודיע למקרון: "אבטל את הסכם הגרעין עם איראן"

העולם ממתין בדריכות, להודעה הדרמטית הערב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. ה'ניו יורק טיימס' מדווח שטראמפ שוחח עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, והודיע לו שארה"ב צפוייה לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן ותחדש את הסנקציות עליה

דיווח • טראמפ הודיע למקרון: "אבטל את הסכם הגרעין עם איראן"
רויטרס



דיווח: נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הודיחע לעמיתו הצרפתי שהוא עומד לפרוש הערב (שלישי), מהסכם הגרעין עם אירן, כך מדווח ה'ניו יורק טיימס'. צרפת מכחישה.

אתמול הודיע טראמפ כי ביום שלישי בשעה 21:00 שעון ישראל, הוא יודיע על החלטתו הסופית לגבי תוכנית הגרעין, והרגע הזה הגיע. בישראל עוקבים בדריכות ונערכים לכל תרחיש. ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לסבב פגישות בעולם.

כזכור לפני כשבוע חשף נתניהו את המסמכים שנלקחו במבצע דמיוני שניטל מסדרת הסרטים ג'יימס בונד, כאשר חצי טון מסמכים נלקחו מהמחסן הכי שמור בטהראן בירת איראן.

בינתיים ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי היום הודיע טראמפ לראש ממשלת צרפת, עמנואל מקרון, כי הוא מתכוון לפרוש מההסכם, הטיימס ציטט מקור שהיה עד לשיחה של הנשיא טראמפ עם ראש ממשלת צרפת, אך המקור ביקש להשאר בעילום שם.

על פי הדיווח, ארה"ב תחדש את הסנקציות נגד איראן שבוטלו במסגרת ההסכם ותוסיף עונשים כלכליים נוספים. הצרפתים הכחישו את הדיווח בניו יורק טיימס.

משטר האייטולות האיראני מסר בתגובה, כי השלטון האיראני ערוך לכל תרחיש, בנוסף הודיע סגן מפקד משמרות המהפכה כי איראן לא מפחדת מסנקציות אמריקניות, וגם לא מתקיפה צבאית, ומוכנה לתרחיש הגרוע מכל.
ארהב טראמפ מקרון איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד