כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הדפדפנים: אקספלורר ירד אל מתחת ל-50% • כרום נוסק

שוק הדפדפנים, שבמשך מזה למעלה מעשור נשלט ללא עוררין על ידי האקספלורר של מיקרוסופט, משתנה ללא הפסקה • בחודש שעבר ירד הדפדפן הוותיק לראשונה אל מתחת ל-50%, בעוד כרום של גוגל ממשיך לנסוק

פיירפוקס נוגס באקספלורר, נתח שוק, דפדפנים, לינק: http://www.flickr.com/photos/lordcolus
פיירפוקס נוגס באקספלורר, נתח שוק, דפדפנים, לינק: http://www.flickr.com/photos/lordcolus

דפדפן האינטרנט אקספלורר הוותיק, שקשה למצוא אדם מקוון שלא גלש בו במשך תקופה כזו או אחרת, כבר מזמן איננו השליט הבלבדי של האינטרנט. הדפדפן, הנמצא כיום בגרסתו התשיעית, החזיק כמעט מאז הולדת הרשת ועד כה ברוב שוק הדפדפנים, בהפרש ניכר מהמתחרים. אולם במהלך חודש אוקטובר האחרון קרה דבר שלא קרה מאז 1999 - חלקו היחסי של IE בשוק ירד לראשונה אל מתחת ל-50%. אמנם, לרבים זה לא יישמע נורא - הרי הוא עדיין מחזיק בנתח הדומה לאלו של כל מתחריו יחד - אך יש להתחשב בעובדה שבניגוד אליהם, Internet Explorer מותקן בכל מחשב בעל מערכת Windows - וישנם הרבה כאלה. לשם השוואה: בשיאו, בזנת 2004 היה האקספלורר מותקן על 95% מהמחשבים.

הסיבה העיקרית לירידה בנתח השוק היא, כמובן, ריבוי הדפדפנים המתחרים בימים אלו. הבולטים שבהם, פיירפוקס וכרום, מציעים שלל אפשרויות ותוספים, בעוד ש-IE נחשב איטי וכבד לעומתם. גם מבחינת הממשקים והתמיכה בתקני רשת, הדפדפנים של מוזילה וגוגל מקדימים את זה של מיקרוסופט. התוצאות ניכרות היטב בשטח: פיירפוקס מחזיק לפי הנתונים העדכניים ב-21% מהשוק, בעוד כרום, שהושק רק ב-2008, ממשיך לנסוק ועומד על נתח שוק של 17%. הצפי הוא כי כרום יעקוף את פיירפוקס בשנה הבאה, ובהמשך אולי אף ידיח את אקספלורר משלטונו הנצחי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד