ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

דרישה מעיריית ב"ש והרשות לבטיחות בדרכים: שפרו את הבטיחות בכביש 31

מנכ"ל "אור ירוק וסטודנטים מהדרום פנו לראש עירית ערד: "מגמת ההיפגעות על הכביש המתבטאת בסטטיסטיקות ההיפגעות, מצביעות על כ-58 בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-1500 בני אדם שעלולים להיפצע"

כביש 31. צילום: אתר israel road
כביש 31. צילום: אתר israel road



ב-06.10.2011 פנה סטודנט בשם גיא רוט לרון מוסקוביץ, מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והתריע בפניו על הליקויים הרבים בכביש ועל הסכנות בו."כמי שמכיר את הכביש ומגבלותיו הבטיחותיות חסרות הסלחנות לטעויות הנהגים", כותב רוט, "בוודאי תועיל להעיד ממקור ראשון על הצורך החיוני לשינוי תמונת המצב העגומה". סטודנט נוסף, ניר גולדיס שלח מכתב ברוח דומה, לראש עירית באר שבע, רוביק דנילוביץ בו הוא מבקש את עזרתו במאמץ להביא לשיפור תשתית הבטיחות בכביש. "אני פונה אליך בבקשה כמי שמכהן כראש עירית באר שבע" כותב גולדיס, "שתפנה לשר התחבורה והבטיחות בדרכים ולמנכ"ל החברה הלאומית לדרכים, בבקשה לטפל בכביש ללא שהות ולהציל את חייהם של הנוסעים בו".

בתאריך 11.08.2011 שלח מנכ"ל עמותת אור ירוק שמואל אבואב מכתב לראש עירית ערד, טלי פלוסקוב ובו הוא מבקש את הירתמותה לנושא: "הירתמי למאמץ לשיפוץ תשתיות הבטיחות בכביש 31. פניה ישירה מצידך למשרד התחבורה ולחברה הלאומית לבטיחות בדרכים תקדם משמעותית את ההסדרה ההכרחית של הכביש". במכתב מתריע אבואב על מחדלי הכביש: "מדובר בכביש חד מסלולי ללא מפרדה בין הנתיבים, חשוך ברובו ומקשה על נהיגה בלילה, אין בו הסדרי חציה בטוחה להולכי הרגל הרבים הנעים בקרבת הכביש. תושבי ערד הנוסעים בדרך זו נחשפים דרך קבע לבעיות הבטיחות. מגמת ההיפגעות על הכביש המתבטאת בסטטיסטיקות ההיפגעות, מצביעות על כ-58 בני אדם שיהרגו בעשור ועל כ-1500 בני אדם שעלולים להיפצע". בעמותת אור ירוק סימנו את כביש 31 ככביש אדום- כביש עם נפגעים רבים. מתחילת השנה נהרגו 12 בני אדם בקטע הכביש מצומת להבים עד ערד.

בתאריך 01.11.2011 נהרג אנואר גנאים בן 18 מפגיעת רכב, סמוך לישוב להבים. גנאים נהרג כשניסה לחצות את הכביש ונפגע על ידי רכב חולף. גנאים הוא ההרוג ה-12 מתחילת השנה. מעמותת "אור ירוק" נמסר: "כביש 31 הוא כביש דמים שממשיך לגבות קורבנות. משרד התחבורה והעומד בראשו השר ישראל כץ, צריכים להקצות משאבים לתיקון כל קטע הכביש מלהבים עד לערד. עמותת אור ירוק מבקשת להעלות את נושא הבטיחות בכביש לראש סדר העדיפויות. כל יום שפעולות השיפוץ מתעכבות עוד ועוד בני אדם מסכנים את חייהם. על הכביש להיות דו מסלולי עם מפרדה קשיחה, שתמנע תאונה חזיתית. יש להסדיר מעבר בטוח להולכי הרגל הנעים באזור ולהתקין תאורה לכל אורכו".

מפת התאונות בכביש 31



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד