כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

OLPC יפיץ טאבלטים על ידי השלכתם ממסוק

ארגון "מחשב לכל ילד" הכריז בסוף השבוע כי מחשבי הטאבלט החדשים שלו, שמחירם מוערך בכ-75 דולר, יופצו באפריקה מתוך מסוקים

יזרוק טאבלטים ממסוקים. פרופסור ניקולס נגרופונט, מייסד OLPC  צלם: יח"צ
יזרוק טאבלטים ממסוקים. פרופסור ניקולס נגרופונט, מייסד OLPC צלם: יח"צ

ארגון OLPC - One Laptop Per Child, שחרט על דגלו את הפצת טכנולוגיית המחשוב בעולם השלישי על ידי ייצור מחשבים זולים במיוחד, מתכנן להרחיב את מעגל שיטות ההפצה של המחשב. במהלך סוף השבוע הכריז הארגון כי מכשירי הטאבלט XO-3 של הארגון יופצו באזורים מרוחקים באפריקה על ידי הטלתם ממסוקים. "אנחנו מתכוונים לזרוק טאבלטים ממסוקים - ואני מתכוון לכך באופן מילולי", ציין מייסד הארגון, ניקולס נגרופונטה.

מכשירי ה-XO-3, אותם פיתח הארגון, הם טאבלטים הכוללים מסך בגודל 10 אינץ' ומיועדים לשימושם של ילדים. המכשירים כוללים מסך היברידי של Pixel Qi, המשלב בין תכונות של תצוגת LCD ותצוגת E-ink ומאפשר ראות ברורה גם בשמש וחיסכון בחשמל. המכשירים יכללו כ-100 ספרים דיגיטליים שייטענו עליהם מראש. ככל הנראה, מיועדים המכשירים לשרוד נפילה מגובה של כ-10 מטרים, כמו גם גשם.

על אף שמחיר ה-XO-3 עומד על פחות ממאה דולר, השלכת המכשירים ממסוק נחשבת עדיין מהלך מעט קיצוני, בייחוד כיוון שהמכשירים יופצו ללא חוברת הדרכה. המהלך מצביע כי נגרופונטה מאמין כי המכשירים אינטואיטיביים מספיק לשימוש ע"י כל אדם באשר הוא. נגרופונטה ציין כי הארגון מתכוון לבדוק את דפוסי השימוש במכשירים כשנה לאחר הפצתם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד