י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

מאות שוטרים, עשרות אמבולנסים • מסע הלוויה

ישיבת מיר, הידועה בהלוויות הענק שיצאו מהיכלה, מארגנת את לווית הקברניט האישי שלה • המשטרה וכוחות ההצלה בהיערכות חירום • ומה הורו גדולי ישראל?

מיטתו של הגרנ"צ פינקל בביתו, הבוקר. צילום: נייעס של מהיר חימה
מיטתו של הגרנ"צ פינקל בביתו, הבוקר. צילום: נייעס של מהיר חימה



ישיבת מיר, הידועה בהלוויות הענק שיצאו מהיכלה, נערכה להלווית הקברניט שלה.

הגרי"ש אלישיב יבדלחט"א התבשר הבוקר לאחר תפלת שחרית על פטירת הגרנ"צ זצ"ל, והורה לכל הישיבות, הכוללים ותלמודי התורה בירושלים, לצאת ולהשתתף בהלוויה, לצד ישיבות גדולות וכוללים מכל רחבי הארץ.

למרות חולשתו המרובה, ככל הנראה צפוי הגרי"ש לצאת להשתתף במסע הלוויה.

הגראי"ל שטיינמן הורה הבוקר לראשי ישיבות, כי על כל תלמידי הישיבות והכוללים ברחבי הארץ לבוא להלוויה.

זקן ראשי הישיבות הגרח"פ שיינברג יושב בביתו, בוכה כל העת ולא מוכן לאכול - למרות תחנוני מקורביו.

"הראש ישיבה ממש שבר כלי", אומרים מקורביו. הגרח"פ התבטא: "זה יום אבל לכלל ישראל. למרות שאני חלש, אני מקווה שיהיה לי כח להשתתף בלוויה".

כשהתבשר הגרמ"צ ברגמן על הפטירה, הגיב: "הוא האדם שאיפשר לאלפי בני תורה ללמוד בשלווה במושגים שמעולם לא היו בעולם התורה. אהבת התורה שלו, אהבה שלו לבחורים שחפצים ללמוד תורה, הם אשר נתנו לו את הכוחות העל טבעיים להמשיך להחזיק את מבצר התורה הגדול הזה, למרות החולי הנורא בו היה נתון".

כונני הצלה חרדים-מד"א מאבטחים את המסע הענק, לאחר ישיבת חירום ממושכת בחפ"ק מד"א בהר חוצבים בירושלים.

בישיבה הוחלט על אבטחת מסע הלוויה ופריסה חסרת תקדים של שלושים רכבי אמבולנסים ואופנועים ו-170 מתנדבים שיהיו פרוסים לאורך כל מסע ההלוויה - משכונת בית ישראל ועד הר המנוחות.

דני רוטנברג, דובר מד"א, ירושלים אומר ל'בחדרי חרדים': "צוותי מד"א מרחב ירושלים נערכים לאבטחה רפואית בהלוויתו של ראש הישיבה. קיימנו ישיבה דחופה בה גייסנו את כל המתנדבים למסע הלוויה".

בחפ"ק המשטרתי במרחב ציון נמצאים חברי מועצת העיר יצחק פינדרוס וישראל קלרמן.

מסלול ההלוויה

ההלוויה תצא בשעה 13:30 משכונת בית ישראל דרך רחוב מאה שערים, מלכי ישראל, תחצה את שרי ישראל, רחוב תורה מציון, רח' הצבי, שד' וייצמן, רח' ירמיהו, גבעת שאול עד עקיבא אזולאי שם תפנה לבית העלמין.

הרחובות יהיו סגורים לתנועה ויפתחו בהדרגה. באי הלוויה מתבקשים לא להגיע בכלי רכב לבית העלמין תותר חניה לרכבים פרטיים ואוטובוסים בגבעת התחמושת והגעה רגלית לבית העלמין.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד