י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

"הגענו, הרבנית עסקה בהחייאה" • כוחות ההצלה מסכמים

מאות כונני הצלה עמדו לאורך הרחובות בהם עברה ההלוויה - והעניקו עזרה ראשונה לעשרות נפגעים ותשושים • בראיונות מיוחדים הם מסכמים את 12 השעות האחרונות

איש הצלה מול ההמונים בהלוויה. צילום: בחדרי חרדים
איש הצלה מול ההמונים בהלוויה. צילום: בחדרי חרדים



בשעות אחר-הצהריים המאוחרות נפרדו רבבות האבלים ממיטתו של ראש ישיבת מיר הגאון רבי נתן-צבי פינקל זצ"ל. הגרנ"צ נטמן בהר המנוחות בסמיכות לקברו של האדמו"ר המהר"א מבעלזא זצ"ל.

שעה קלה לאחר תום האירוע, פנה 'בחדרי חרדים' לכוחות ההצלה והביטחון שיסכמו מזווית ראיתם את הלווית הענק, ההיערכות, הטיפול בפצועים והסדרי התנועה.

רובם, שפי שתוכלו להתרשם, עשו את מלאכתם נאמנה.

חובשים בהלוויה. צילום: בחדרי חרדיםצילום: חובשים בהלוויה. צילום: בחדרי חרדים
חובשים בהלוויה. צילום: בחדרי חרדים


ארגון מד"א: חפ"ק חדש – ראשון מסוגו – נחנך במהלך ההלוויה

סגן מנהל מרחב ירושלים בארגון מד"א אבי חובב מספר ל'בחדרי חרדים': "הבוקר מיד לאחר נקבע מותו של הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל בביתו, ביצענו הערכת מצב יחד עם משטרת ישראל. הוחלט לפרוש כמות גדולה של אמבולנסים ומתנדבים לכל אורך מסלול ההלוויה לאבטחה.

"כמו כן, הוחלט בהנהלת מד"א להפעיל בפעם הראשונה את חדר הפיקוד הנייד שנרכש לאחרונה, לצורך אבטחת ההלווייה. החפ"ק, הוא בעצם מוקד מבצעי לכל דבר, מערכת טלפונים לקבלת קריאות ומערכת רשת אלחוטית, אמצעי תאורה לשטח גדול, מערכת שליטה ובקרה. וכן מצלמות מתקדמות המתנשאות לגובה של כ-30 מטר ונותנות תמונת מצב עדכנית על כל השטח.

"לאורך המסלול נפרשו 11 אבמולנסים, 2 ניידות טיפול נמרץ, ניידת תאר"ן, 10 אופנועים ועשרות עובדים ומתנדבים. למקום אך הגיעו בכירים בארגון מד"א, בינהם מנהל מרחוב ירושלים שלמה פטרובר, ראש אגף המבצעים גיל מושקוביץ ועוד.

"במהלך ההלוויה טופלו ע"י מתנדבי מד"א עשרות בני אדם, חלקם טופלו במקום ואחרים אף נזקקו לפינוי לבית החולים.

"רק נותר לי לאחל שהאירועים הבאים בהם נשתמש בכלים המיוחדים – יהיו יותר שמחים".

 קהל הרבבות. צילום: בחדרי חרדיםצילום: קהל הרבבות. צילום: בחדרי חרדים
קהל הרבבות. צילום: בחדרי חרדים


איחוד הצלה: הגענו, הרבנית עסקה בהחייאה

שרגא הופמן אחראי מתנדבים ארצי בארגון 'איחוד הצלה' מספר ל'בחדרי חרדים' על הבוקר שהחל בידיעה מרה: "בשעה 5:45 התקבלה קריאה על אדם מחוסר הכרה ברחוב העמל בשכונת בית ישראל בירושלים. שני כוננים שהגיעו למקום תוך זמן קצר נתקלו בדלת נעולה היות ובאותו זמן, הרבנית ביצעה החייאה עם הדרכה טלפונית. לאחר זמן קצר שדפקו על הדלת, שמעה הרבנית ופתחה את הדלת, והמתנדבים החלו לבצע פעולות החייאה ראשוניות.

"לדברי הרבנית תליט"א, הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל התעורר בשעה 5:30 ואמר כי אינו חש בטוב. לאחר כעשר דקות בערך התמוטט. כוננים איחוד הצלה נוספים הצטרפו לפעולות ההחייאה. לאחר כ-50 דקות של החייאה נאלץ רופא לקבוע את מותו.

" בשעה 9:00 בבוקר התכנסו ראשי ומפקדי 'איחוד הצלה' במשרדי הארגון בירושלים, שם נערכו למסע ההלוויה. גוייסו מאות חובשים ופראמדיקים מאיזור ירושלים, ומתנדבים נוספים אשר למדו בעבר אצל הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל.

"בשעה 10:30 התמקמו מתנדבי איחוד הצלה בישיבת מיר ולכל אורך מסלול ההלוויה. שלושה אמבולנסים, כעשרים אופנועים, וכ-140 מתנדבים עמדו לרשות האבלים לאורך כל שעות הלוויה.

"במהלך ההספדים וההלוויה נרשמו מספר מקרים של אנשים שטיפסו על מבנים ועמודים על מנת לצפות בהמונים, אך מחוסר תשומת לב סיכנו את עצמם סמוך מאוד לחוטי חשמל, והוזהרו על ידי מתנדבים וירדו.

"באופן מפתיע הציבור היה מאוד ממושמע, החל מההספדים בהיכל הישיבה, שם נשמע הציבור להוראות האחראים מטעם איחוד הצלה, במהלך מסע ההלוויה, וכלה בסדר המופתי במתחם הר המנוחות בירושלים, שם עברו אלפים לאחר הקבורה להניח אבן על הקבר.

"במהלך ההלוויה נרשמו 29 מקרים בהם נזקקו אנשים לטיפול רפואי, כאשר חלק מהקריאות הגיעו למוקד החירום 1221, בהם מקרה של קוצר נשימה חריף אשר פונה ע"י ניידת טיפול נמרץ לבית החולים, מקרה התעלפות אחד בלבד בהיכל בית המדרש, ומקרים נוספים.

הופמן מוסיף כי לפני כחודשים הודרכו גבאי הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל בעזרה ראשונה, על ידי מדריך איחוד הצלה.

משטרת ירושלים: בלי אירועים חריגים

ממשטרת ירושלים נמסר כי לא היו אירועים חריגים במהלך ההלוויה, וכי התנועה נחסמה באיזורים בהם עברה ההלוויה, וכי השקט נשמר.

חדר הפיקוד הנייד של מד"א בלוויה. צילום: משה גולדשטיין









תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד