ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024

ליצמן: "הפגיות במצוקה - אטפל בנושא אישית"

הכנסת ציינה את 'יום הפג הבינלאומי' בהצעה מיוחדת לסדר היום • סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, התריע: "מדובר במקצוע במצוקה - אבדוק שהכסף המיועד לפגיות מגיע לכתובת הנכונה"

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

הכנסת ציינה היום (ג') את יום הפג הבינלאומי בשורת דיונים והצעות. יום המיוחד שצויין ביוזמת ח"כ אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו).

יו"ר הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, פתח את היום ואמר: "תקני העבודה לא השתנו מהותית מאז שנות ה-70 ואין התאמה בין מספר היילודים הפגים לבין המיטות. ההשלכות הישירות של עומס עבודה מופרז והחוסר בכוח אדם מביאה אף לתמותת הפגים". ריבלין קרא, "להוסיף את התקנים והמיטות הנדרשים ולהעלות את הנושא גבוה בסדר העדיפויות".

המליאה דנה בהצעה לסדר היום בנושא ציון יום הפג הבינלאומי, שיזמו הח"כים אורלי לוי-אבקסיס (ישראל ביתנו), ניסים זאב (ש"ס), עפו אגבאריה (חד"ש), איתן כבל (העבודה), רחל אדטו (קדימה) ואורי מקלב (יהדות התורה).

סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן השיב להצעה לסדר-היום ואמר כי "התנאי הראשון במו"מ מול ההסתדרות הרפואית, להוספת מיטות לבתי החולים, היה הוספה לפגיות". הוא הציע להמשיך ולעקוב אחר מצב הפגיות בעוד ארבעה חודשים.

"ראינו את הנושא עוד לפני ההסכם האחרון שהכיר במקצוע כמקצוע במצוקה. אני קורא לרופאים להצטרף למקצוע. יש לטפל בתמותה מזיהומים מעבר לטיפול הסטנדרטי של תוספת מיטות והרחבת אגפי היולדות. את הכסף שבתי חולים מקבלים עבור פגיות, לא אוכל להתחייב לצבוע אך אני מוכן להיכנס כמשרד הבריאות ולבדוק שהכסף שיועד לפגיות ילך למטרה זו. ביקור הפתע הבא שלנו יעסוק בכך", הבטיח ליצמן.

12 ח"כים, ללא מתנגדים, תמכו בהעברת ההצעה לסדר-היום לדיון בוועדת העבודה והרווחה. ההצעה תועבר לדיון בוועדה.


תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד