א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

דיווח: אדובי נוטשת את הפלאש למכשירים ניידים

יצרנית התוכנה ניהלה בשנים האחרונות מאבק עיקש על הטמעת התוכנה שלה במכשירים ניידים, על רקע סירובה של אפל להתקין את התוסף באייפון ובאייפד. אדובי תוסיף לתמוך בתצורות פלאש לאייפון ולאייפד

  • י"ב חשון התשע"ב
נגן פלאש של אדובי. תעבור להשקעה ב-HTML5  צלם: אדובי
נגן פלאש של אדובי. תעבור להשקעה ב-HTML5 צלם: אדובי

יצרנית התוכנה אדובי זונחת את מאמציה להטמעת נגן הפלאש לסמארטפונים וטאבלטים. מקורות מקורבים לחברה דיווחו לאתר חדשות הטכנולוגיה ZDNet. על פי הדיווח, בתדריך שעסק בתוכניות הפיתוח העתידיות שלה עדכנה אדובי כי לא תתאים יותר את נגן הפלאש שלה לדפדפנים, מערכות הפעלה או תצורות מכשירים. החברה תוסיף לתמוך בתצורות הקיימות לאנדרואיד ופלייבוק, אך לא תייצר תצורות חדשות.

באי-מייל ששלחה אדובי לשותפותיה, נכתב כי מעתה תתמקד החברה בפיתוח ל-HTML5, פיתוח למחשבים נייחים ואפליקציות. בשנים האחרונות ניהלה אדובי מלחמה עיקשת על הטמעת התוסף שלה במכשירים ניידים, שסבבה סביב סירובה של אפל לשלב את הפלאש באייפון ובאייפד.

הסירוב נבע ממדיניותו של מייסד אפל המנוח סטיב ג'ובס, שטען כי התוכנה של אדובי תפגע באיכות היישומים ובאיכות הפלטפורמה. כעת נראה שוויתרה אדובי על המאבק ותשקיע בפיתוח ל-HTML 5 , תקן רשת אחוד שמחליף את הפלאש שקודם על ידי אפל. כבר במארס השנה הציגה אדובי את Wallaby, כלי חדש להמרת קבצי פלאש ל-HTML5.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד