כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

הצעת חוק -נפגעי פגע וברח יוכלו להתנגד להסדר טיעון

בעקבות ריבוי עבירות ההפקרה הגישו חמישה חברי הכנסת הצעה לפיה לנפגעי עבירת הפקרה תינתן הזכות להביע את עמדתם. אור ירוק: "על מנת להרתיע נהגים פוגעים מלברוח מזירת התאונה, יש הכרח להחמיר בענישה"

הצעת חוק -נפגעי פגע וברח יוכלו להתנגד להסדר טיעון
אנשיל בעק

הצעת חוק חדשה אשר הונחה על שולחן הכנסת לאחרונה, מבקשת לקבוע כי גם לנפגעי עבירת הפקרה תינתן הזכות להביע את עמדתם, לקראת החלטה האם יערך הסדר טיעון או שפרקליטות המדינה תביא את הנושא למשפט. יוזמי הצעת החוק, חברי הכנסת, זאב בילסקי, זבולון אורלב, אריה ביבי, דב חנין וציפי חוטובלי מבקשים לצרף את עבירת ההפקרה – פגע וברח, לקובץ העבירות שעליהן יכול הנפגע לומר את דעתו בפני בית המשפט. הזכות להביע את הדעה באם לקבל הסדר טיעון או להגיע למשפט חל על עבירות כמו: סרסרות לזנות, רצח וניסיון לרצח, אונס, חטיפה, גרימת מוות ברשלנות והתעללות בקטין.

ההצעה באה בעקבות מאות תאונות המתרחשות בשנה שבהן הנהגים הפוגעים בורחים ממקום התאונה ומפקירים את הפצועים מתבוססים בדמם. כוונת חברי הכנסת היא להוקיע את התופעה המכוערת על ידי החמרה של העונש. במקרים רבים הסדרי הטיעון מקלים עם הנאשמים וגורמים עוול גדול לנפגעים או לבני משפחותיהם במקרה של מוות או פגיעה חמורה. אם ההצעה תעבור, יוכלו הנפגעים להיות מעורבים ולהביע את עמדתם בפני התביעה לקראת החלטה בדבר האפשרות להגיע להסדר טיעון, כל זאת כדי שהפוגעים לא יצאו עם עונש קל. כיום, נפגעי תאונות פגע וברח מקבלים מהפרקליטות הודעה, האם היא הגיעה להסדר טיעון עם נאשמים או שהנושא יגיע לבית המשפט. אם ההצעה תתקבל תינתן לנפגעים הזכות לומר את עמדתם ודעתם בנושא.

מעמותת אור ירוק נמסר: "בכל שנה נפגעים יותר מאלף בני אדם בממוצע, בתאונות "פגע וברח". עבירת פגע וברח היא מעבירות התנועה הקשות והאנטי מוסריות שקיימות. על מנת להרתיע נהגים פוגעים מלברוח מזירת התאונה, יש הכרח להחמיר בענישה, יש לנהוג בהחמרה עם מי שהתנהגו בצורה פסולה כזאת. אם נהג פוגע יידע שבבריחה מהמקום הוא מסתכן בעונש כבד ביותר, ייתכן שיתעשת ויגיש עזרה במקום להפקיר את הפצוע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד