ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

החורף בא? קבלו רשימת קניות לבית-המרקחת

הגשמים הראשונים המבשרים על בוא החורף מסמנים את בואן של מחלות החורף • קבלו רשימת תרופות מומלצות לשמור בהישג יד • וגם: טיפים לטיפול בילד מצונן או משתעל

ארון תרופות. צילום: יעקב נחומי
ארון תרופות. צילום: יעקב נחומי



מדי שנה, אנו נכנסים ל"כוננות מחלות חורף"; אין כמעט בית שבו אין מי שסובל מתופעות כגון: נזלת, שיעול, התעטשויות, כאבי גרון וכאבי אוזניים או חולשה וחום.

אבנר יאראק, רוקח ומנהל חטיבת האיכות בחברת דקסל פארמה, ממליץ בחום על דרך טובה לעבור את החורף בשלום, להצטייד מראש בתרופות ללא מרשם רופא שתהיינה אפקטיביות ולתת את הדעת על מה שיכול להקל על ילדינו. מתוך בהיצע הענק הקיים בשוק, חשוב ליטול תרופה שתטפל במספר תופעות בו זמנית:

דקסמול קולד, פורמולה ייחודית להקלה על צינון המלווה בשיעול יבש או ליחתי ("רטוב"), בערכה משולבת לטיפול ביום ובלילה – הכל בקפליה אחת.

ההרכב הייחודי עם המרכיב המכייח, מאפשר להקל על מגוון של תסמיני הצינון (שיכוך כאבים, הורדת חום, הקלה על נזלת, גודש באף ובאוזניים), המלווה בשיעול (אחד המרכיבים בתרופה מדכא שיעול).

יש לציין שבמצב של שיעול ליחתי חשוב לטפל על ידי מכייח מתאים ולעודד הוצאת הליחה, מה שיכול לעזור במניעת סיבוכים בהמשך.

טיפול היום – אינו פוגע בעירנות ומאפשר להמשיך בתפקוד היומיומי.

טיפול הלילה – מאפשר שנת לילה נינוחה.

דקסמול קולד מיועד לשימוש מבוגרים וילדים מגיל 6 ומעלה. מחיר לצרכן (ערכה משולבת של 48 קפליות ליום ו-16 קפליות לילה): 44.20 שקל.

למצוננים שאינם משתעלים יתאים דקסמול סינוס, המכיל חומרים פעילים הפועלים במשולב לפתרון הבעיה: שיכוך כאבים המתלווים לצינון, הורדת חום והקלה על הנזלת והגודש באף, בערכה משולבת לטיפול ביום ובלילה.

דקסמול סינוס מסייע להקל גם על סינוסיטיס.

טיפול היום – אינו פוגע בעירנות ומאפשר להמשיך בתפקוד היומיומי.

טיפול הלילה – מאפשר שנת לילה נינוחה.

דקסמול סינוס מיועד לשימוש מבוגרים וילדים מגיל 6 ומעלה. מחיר לצרכן (ערכה משולבת של 48 קפליות ליום ו-16 קפליות לילה): 42.18 שקל.

דקסמול פלוס, משכך כאבים חזקים כגון: כאבי ראש, שיניים, הצטננות, שפעת וכאבי מחזור ולהורדת חום שאינו פוגע בערנות! השילוב של 2 חומרים פעילים פרצטמול וקפאין מביא ליעילות מוגברת בשיכוך כאבים. אינו ממכר ובטוח לשימוש. מתאים גם למי שאינו יכול להשתמש במשכך כאבים המכיל אספירין. כל קפליה ארוזה בנפרד להיגיינה מקסימלית.

דקסמול פלוס מיועד למבוגרים וילדים מגיל 12 ומעלה. מחיר לצרכן (לאריזה המכילה 32 קפליות): 30 שקל.

ולילדים, שהתמודדות שלהם עם תרופות קשה יותר - דקסמול קיד (טבליות) פתרון ייחודי! טבליות להורדת חום ושיכוך כאבים. הטבליות ניתנות ללעיסה קצרה (2-3 לעיסות) לפני בליעתן. המוצר בטעם תות ואינו מצריך מרשם רופא.

מיועדות לילדים גדולים (החל מגיל 3) שאינם מוכנים לשתות את הסירופ. מצד שני, הם מתקשים לבלוע כמוסה שלמה. עם דקסמול קיד יכול הילד להתרגל לבליעת כדורים בצורה הדרגתית, פשוטה ולא מאיימת.

השימוש בטבליות דקסמול קיד מבטיח מינון מדוייק ומרוכז, ללא חשש מטפטופים או "פיספוסים" כמו בסירופ. השימוש הופך לנוח יותר להורה ולהפחית את ההתנגדות ללקיחה. מבחינת הילד, הוא לא צריך לבלוע המון כפיות סירופ והוא מרגיש "כמו גדול".

מחיר (אריזה המכילה 20 קפליות): 21.14 שקל.

ניתן להשיג את התרופות בכל בתי המרקחת בארץ וברשתות הפארם, ללא מרשם רופא. יש לעיין בעלון לצרכן לפני השימוש.

וכשהילד חולה?

הגננת או המורה קראה לכם לאסוף את הילד? לילד יש חום, נזלת, שיעול?

כולנו חוששים לשלוח אותם לביה"ס או לגן ומרביתנו נאלצים לקחת חופש או להשאירם בבית עם המטפלת או אצל הסבתא. בתוך כך, אנו מחפשים כל דרך להקל על סבלם, להרגיע את חששותינו, להתגבר על הרגעים בהם הילד אינו מוכן ליטול סירופ אך מתקשה לבלוע כדור..., להלן מספר עצות מעשיות, מאת ד"ר דני וולף – מומחה ברפואת ילדים

ראשית, מחלת החום לא תוחמר ובריאותו של הילד לא תהיה בסכנה, אם הילד ייצא החוצה, או ילך לגן, או אפילו ישהה בקור או ברוח פרצים, או במזגן.

האיסור ללכת לגן או לבית הספר כשיש חום, הוא אך ורק להגן על שאר הילדים כדי שלא ידבקו במחלה.

כל מחלת חום מידבקת, ואין זה משנה כלל, אם החום גבוה מאוד, או "רק" 38 מעלות, או שהחום הוא רק בערב ובבוקר אין חום. לגבי ההדבקה, גם אם מורידים את החום בעזרת תרופה, עדיין מדובר במחלת חום מידבקת.

מדדו את החום בבוקר ובערב; חום של למעלה מ- 37.6 מעלות מחייב להישאר בבית.

הקפידו על שתיית נוזלים

מומלצת תזונה רכה כדי לא לגרום לגירוי רב מדי

הקפידו על מקלחת במים לא חמים מדי

לגשת לרופא בכל פעם שההרגשה רעה, או שהחום מעל 38 מעלות. רצוי לחכות כיממה לאחר תחילת החום.

במקרים של נזלת, שיעול או צננת רגילים, אם המצב הכללי של הילד טוב, והחום לא גבוה מאוד, אפשר לחכות יום או יומיים, בלי לפנות לרופא. אם החום ירד - אפשר לוותר על ביקור רופא בכלל. פנו לרופא כאשר החום ממשיך, או שהמצב הכללי של הילד לא טוב, או שהנזלת והשיעול ממושכים מאוד. לפי הוראות משרד הבריאות, אין חובה להביא אישור מהרופא על היעדרות של כמה ימים בשל מחלת חום.

במקרים של הקאות ו/שלשולים (עם חום או בלעדיו), במידה והילד מצליח לשתות ולהחזיק את הנוזלים אצלו, ואין סכנה שיתייבש, אין צורך בביקור רופא. זיהום בדרכי העיכול המתבטא בשלשולים, ו/או הקאות, הוא מחלה מידבקת מאוד וחל איסור מוחלט לבקר במוסדות לימוד כל זמן שסימני המחלה ממשיכים.

מומלץ לתת לילד תרופות ללא מרשם רופא, במינון מדויק, כדוגמת דקסמול קיד, (טבליות לעיסה או בליעה בטעם תות), על בסיס פראצטמול, המיועדות לילדים גדולים (החל מגיל 3) שאינם מוכנים לשתות את הסירופ, ומצד שני, הם מתקשים לבלוע כדור.

רק יום לאחר שהחום ירד, מותר לבקר בגן, גם אם השיעול והנזלת ממשיכים.

דלקת עיניים מידבקת מאוד בגיל הגן. אולם בגיל בית ספר, כבר לא קריטי מאוד, כי המגע הגופני בין הילדים לא כל כך הדוק.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד