כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"ה'הסתר-פנים' גבר" • הגראי"ל מחזק • פרסום ראשון

בעקבות פטירת גדולי ישראל, מפרסם הגראי"ל שטיינמן מכתב חיזוק, שיפורסם הערב בהיכלי התורה • כתבף "יש להתחזק בשמירת שבת ושמירת הלשון" • המכתב המלא

הגראי"ל מספיד את הגרנ"צ פינקל זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין
הגראי"ל מספיד את הגרנ"צ פינקל זצ"ל. צילום: משה גולדשטיין



פניות רבות הגיעו לביתו של הגראי"ל שטיינמן בעקבות האסונות שאירעו באחרונה ובתוכם פטירתם בתוך שבוע של שלושת גדולי ראשי הישיבות - הגר"ד אונגרישר, הגר"ד שוורצמן והגרנ"צ פינקל זצ"ל.

כולם שאלו במה ניתן להתחזק.

בעקבות כך, כתב הגראי"ל מכתב חיזוק המתפרסם כאן לראשונה.

ערוץ מיוחד: גלריות, וידאו וסיקור נרחב על שר ממלכת התורה - הגאון רבי נתן צבי פינקל זצ"ל

המכתב יפורסם החל מהערב בכל היכלי התורה והישיבות רחבי הארץ.

"הנה הדורות יורדים מאוד", פותח הגראי"ל את מכתבו. "גם בכל יום ויום הצרות התרבו, ובגמ' בסוטה מ"ט אמרינן אין לך יום שאין קללתו מרובה מחבירו, ובזמנינו רואים ממש צרות מתחדשות.

"יתכן שכתוצאה מהדברים הלא טובים כגון טלויזיע, פלאפון ואינטרנט - כל אלה רבים חללים הפילו.

"לא נשאר לנו רק התורה והוגיה, גם תומכי לומדיה, ועלינו לנצור מכל משמר את עמליה ותומכיה, כמובא בנפש החיים שער ד' פרק ט"ו: אם ראית שיסורין ממשמשים עליך רוץ לחדרי תורה ומיד היסורים בורחים ממך, שנאמר 'לך עמי בוא בחדריך', ואם כי בזמנינו ההסתר פנים גבר ולא רואים כל כך זה, מכל מקום, זה חז"ל הצריכו לעשות.

"להתחזק בשמירת הלשון כי ממנו תוצאות חיים ושמירת שבת קודש בין בציוויה והן לנצל הזמן בלימוד התורה כמו שאמרו ששבת היא זוגו של התורה. כדאיתא במדרש כמבואר בטור סימן ר"צ: אמרה תורה לפני הקב"ה - רבונו של עולם כשיכנסו לארץ ישראל זה רץ לכרמו וזה רץ לשדהו אני מה תהא עלי. אמר לה יש לי זו שאני מזווג לך ושבת שמו שהן בטלין ממלאכתן ויכולין לעסוק בה.

"ומובא בתוס' שבת דף קי"ג ע"ב: רשב"ח הויה ליה סבתא דהויא משתעיא סגי אמר לה שבתא הויא שתקא, והוסיפו משמע שאדם צריך יותר ליזהר מלדבר דברים שלא צריכים, ובקושי התירו לומר שלום בשבת".

את מכתבו מסיים הגראי"ל: "על על פנים כל אחד יתחזק בשמירת הדיבור ואין צריך לומר בשמירת שבת כראוי, ובזכות שבת ושמירת הדיבור נזכה להסיר חרון אף מעמו, ונזכה לכל טוב סלה.

"י"ב חשון תשע"ב, אהרן יהודה לייב שטיינמן".

המכתב המלא: צילום: בחדרי חרדים



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 34 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד