ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024

עקב חשש מהאטה בייצור אייפון: שוויה של אפל נחתך ב-15 מיליארד דולר

דיווחים: האטה בייצור בשל מחסור ברכיבים בעקבות השטפונות בתאילנד • אנליסט: היקף הייצור צומצם ב-4 מיליון יחידות

  • ט"ז חשון התשע"ב
עקב חשש מהאטה בייצור אייפון: שוויה של אפל נחתך ב-15 מיליארד דולר

שווי השוק של ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל נחתך השבוע ב-15 מיליארד דולר על רקע דיווחים על האטה בהיקף הייצור של מכשיר הסלולר אייפון ומחשב הטאבלט אייפד הפופולריים של החברה, ככל הנראה בשל מחסור ברכיבים שנגרם עקב השטפונות הקשים בתאילנד.

מניית אפל איבדה כ-4% השבוע על רקע דיווחים באסיה על צמצום קצב קווי הייצור של אייפון ואייפד. אנליסט השבבים כריס קאסו מחברת ססקוהנה העריך כי היקף הייצור של הסמארטפון אייפון 4S צומצם בארבע מיליון יחידות במהלך הרבעון הרביעי.

"מידע נקודתי שעלה מבדיקות שערכנו גרם לנו להעריך שקיצוצים אלו נובעים כנראה מבעיות אספקה שנובעות מצוואר בקבוק שנוצר בתאילנד, ולא עקב האטה בביקוש", כתב קאסו בדו"ח למשקיעים. "עם זאת, אין בידינו די מידע כדי לקבוע זאת בוודאות בשלב זה".

הדו"ח של קאסו בא יום אחד בלבד לאחר שהאנליסט ריצ'רד גרדנר מבנק סיטי העריך כי אפל סובלת ממגבלות ייצור של מעגלים מודפסים המיועדים למכשירי אייפון, אשר מיוצרים בתאילנד. "חשוב להבהיר כי לא מדובר בבעיה בתחום הביקוש, אלא בתחום ההיצע", כתב גרדנר, אשר דבק בתחזיתו כי אפל תמכור 28 מיליון מכשירי אייפון ברבעון הרביעי של השנה.

עם זאת, לא כל האנליסטים שותפים להערכה כי נרשמה האטה בקצב ייצור אייפון. האנליסט ג'ין מאנסטר מפייפר ג'פרי העריך ביום רביעי כי "השמועות שהתרוצצו באחרונה על צמצום הייצור של אייפון 4S, הן חסרות בסיס", ודבק בתחזיתו למכירת 26 מיליון מכשירי אייפון ברבעון הנוכחי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד