א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

אפל מחליפה את הדור הראשון של iPod Nano; העדכון ל-iOS לא פותר את הבעיות

לאחר בעיית הסוללה במערכת ההפעלה החדשה של האייפון, בסוף השבוע פתחה החברה במבצע להחלפת הדור הראשון של אייפוד נאנו בשל סכנת התלקחות של הסוללה • בינתיים גם בעיית צריכת הסוללה של iOS 5 לא נפתרה

  • ט"ז חשון התשע"ב
גם החלפים יהיו מהדור הראשון. הדור השני של iPod Nano  צלם: AP
גם החלפים יהיו מהדור הראשון. הדור השני של iPod Nano צלם: AP

אפל, חברה שידועה בדרך כלל באיכות הבלתי מתפשרת של מוצריה ובשביעות רצון הלקוחות מהם, סובלת בימים האחרונים מסדרה של תקריות מביכות, המכתימות את שמה הטוב. אמש הכריזה החברה כי בעלי נגן המוסיקה "אייפוד נאנו" מהדור הראשון נקראים להחזיר אותו לחברה ולקבל במקומו יחידה חלופית. הסיבה לקריאה היא סכנת התחממות-יתר המרחפת מעל סוללות המכשירים שנמכרו בין ספטמבר 2005 לדצמבר 2006.

על פי הודעת החברה, מקור הבעיה הוא ספקית הסוללות של סדרת האייפוד נאנו הראשונה: "מקור הבעיה אותר אצל ספקית סוללות בודדת, שיצרה סוללות פגומות. בעוד שהסיכוי לתקרית הוא נמוך, הסיכויים גדלים ככל שהסוללה ישנה יותר". החברה המליצה לבעלי המכשיר לעצור מיד את השימוש בו ולשלוח אותו לאפל. במקומו היא הבטיחה לשלוח יחידה זהה בעלת סוללה תקינה. ב-2008 התגלתה הבעיה ביפן, ונחקרה ע"י משרד התעשייה והמסחר המקומי. בזמנו דיווחה החברה כי הבעיה קיימת במספר זניח של מכשירים, אולם עתה אישרה כי היא קיימת בסדרת ייצור שלמה.

מ-iDigital נמסר כי הלקוחות בישראל נקראים להביא את המכשיר לכל אחת מחנויות iDigital או למעבדה הראשית בפ"ת, לשם בדיקת המספר הסידורי וקבלת אישור מאפל להחלפתו. עם קבלת האישור, מכשיר חדש ישלח מאפל, תוך עד 6 שבועות. למכשיר החדש תוענק אחריות של 90 ימים מיום קבלתו.

בינתיים, בסוף השבוע התברר כי העדכון החדש למערכת ההפעלה iOS, שיצא ביום חמישי ומטרתו המרכזית היתה לפתור את בעיית צריכת הסוללה של גרסה 5, לא פחות בעייתי בעצמו. לקוחות בכל רחבי העולם שהורידו את גרסה 5.0.1 דיווחו כי היא לא פותרת את בעיית צריכת הסוללה, וכמה מהם טענו כי היא אף החריפה אותה. בנוסף, סופר כי העדכון החדש גרם לבעיה בספר הטלפונים של המכשיר, שהתבטאה בהצגת מספרי טלפון השמורים בזיכרון ללא שם איש הקשר גם בחיוג וקבלת שיחות וגם באפליקציית ההודעות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד