א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עקב ההצפות בתאילנד: מחירי הכוננים הקשיחים זינקו ב-180%

השפעת השיטפונות בתאילנד על תעשיית החומרה כבר מורגשות בשטח: מחירי הכוננים הקשיחים לכל סוגי המחשבים מאמירים וצפויות השלכות ארוכות טווח על השוק כולו

  • ט"ז חשון התשע"ב
המפעלים הגדולים מושבתים. כונן קשיח  צלם: sxc
המפעלים הגדולים מושבתים. כונן קשיח צלם: sxc

השיטפונות בתאילנד מובילות את יצרניות המחשבים הגדולות IBM, HP, Lenovo ו-Dell לחפש פתרונות חלופיים לכוננים הקשיחים המשולבים במחשביהן. Western Digital, טושיבה, סיגייט והיטאצ'י, המייצרות את הכוננים בתאילנד, נפגעו קשות כתוצאה מהשיטפונות שהתרחשו במדינה בחודש שעבר וכפו עליהן לסגור מפעלים או לצמצם את פעילותם. בנוסף, גם יצרניות חלקי החומרה של הכוננים נפגעו, כמו חברת Nidec Corp המספקת כ-70% מהמנועים לדיסקים. מפעלים אלו אחראים יחדיו על כ-40% מייצור הדיסקים בעולם ולפי חברת המחקר IDC "עודם טובעים במים, ועוד לא ברור מתי יחלו בתיקון הנזקים או כמה זמן זה ייקח".

בינתיים זינקו מחירי הכוננים בשוק בכ-180% ואף יותר. כך, לדוגמא, כונן בנפח 1TB, שנמכר עד כה במחיר 60 דולר, עולה עתה כ-$140. גם בארץ כבר ניכרת עליית מחירים לרוב הכוננים הנמכרים בחנויות. עם זאת, מחירי המחשבים הנייחים והניידים לא עלו עדיין. "אנו נעלה את מחירי הכוננים בכ-10 עד 25 דולר", אמר מנכ"ל Seagate סטיב לוקזו והמליץ למי שממתין לרכוש מחשב נייד בתקופת החגים הנוצריים הקרובה לא להמתין ולבצע את הרכישה כבר עכשיו.

על פי הערכות, הפגיעה בשוק הכוננים הקשיחים תורגש בכל היצרניות, והשוק יקטן בכ-14% בשנה הבאה כתוצאה ממחסור בכוננים. הנהנות העיקריות מהמצב הן יצרניות הכוננים מבוססי הפלאש (SSD), שלמרות מחירם היקר רבים רואים בהם אלטרנטיבה המציעה תמורה הגיונית למחיר, לפחות עד אשר יצליחו היצרניות להחזיר את תפוקת הייצור של הכוננים המסורתיים לתקנה.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד