ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

הסוף לדהרה • שוק הדיור משנה כיוון

לראשונה בשנתיים וחצי האחרונות נרשמת ירידה במחירי שוק הדיור • העלייה נמשכת בירושלים, חיפה ואשדוד • אטיאס: "המשך השיווק בכל רחבי הארץ, יביא לשוק שפוי יותר"

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון



נתונים אותם שחרר השמאי הממשלתי הראשי, טל אלדרוטי, יכולים להעלות אנחת רווחה קלה אצל מי שהיה מוטרד מהזינוק במחירי הדירות בשנים האחרונות.

מתברר כי חל שינוי כלשהו בשוק הדיור, גם אם עוד ארוכה הדרך, עד לרגע בו קניית דירה תהפוך למשימה קלה לביצוע.

לפי הנתונים ברבעון השלישי של השנה נרשמה ירידה ממוצעת של 1.2% במחירי הדירות לעומת הרבעון השני.

הירידה נרשמת לראשונה, לאחר עליות חוזרות ונשנות מרבעון לרבעון בשנתיים וחצי האחרונות.

הירידה עדיין אינה סיומו של התהליך, שכן עדיין מחירי הדירות גבוהים, ובהשוואה לרבעון השלישי של 2010 הם עדיין בעלייה של 6.8%, ובכל זאת אפשר לרשום את תחילתו של השינוי.

הירידה, חשוב להדגיש, היא בממוצע, ואינה שווה בכל חלקי הארץ. לעומת ירידה של 6% בתל-אביב, לדוגמה, נרשמה עלייה של עד 2% בערים אשדוד, חיפה וירושלים, אך כאמור בסך הכללי נרשמה ירידה ממוצעת.

לדברי שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, "הירידה במחירי הדיור היא תוצאה ישירה של תכנית השיווקים של משרד הבינוי והשיכון ושל רשות מקרקעי ישראל המיושמת בשנתיים האחרונות". גם הוא מדגיש כי עדיין ארוכה הדרך וכי יש בדעתו להמשיך ולשווק עוד ועוד דירות.

"הגדלת היצע הקרקעות למגורים זהו הכלי המרכזי העומד לרשותנו להשפיע על שוק הדיור. שינוי המגמה הוא תוצאה ישירה של השיווקים והיקפם כחלק מהמדיניות שהובלתי מאז כניסתי לתפקיד", אמר, והוסיף כי הוא עצמו רואה אינדיקציות נוספות להתמתנות השוק, בין השאר בבלימת מחירים ובכך שקבלנים מציעים במכרזים הצעות מחיר הנמוכות ממחיר השומה גם באזורי הביקוש.

לדעת השר אטיאס, המשך השיווק בכל רחבי הארץ יביא לשוק נדל"ן "שפוי יותר",ולצמצום פערים בכל הנוגע למחסור בהתחלות בנייה בעשור האחרון.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד