י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הוקם 'ועד ההצלה' • הגר"ח קנייבסקי: "המקום בסכנה"

כל אחד מ-6000 תלמידי 'מיר' יקבל מכתב אישי, שבו יתבקש להחתים לפחות חמש הוראות קבע • הגראי"ל: "מצוה גדולה" • כל הפרטים בפרסום ראשון • המכתב המלא - בפנים

ישיבת מיר. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי
ישיבת מיר. צילום ארכיון: יוסי פורמנסקי



ימים אחדים לאחר חשיפת 'בחדרי חרדים' על הקמת הקרן להצלת ישיבת 'מיר' בעקבות הסתלקותו הפתאומית של ראש הישיבה הגרנ"צ פינקל זצ"ל וחובות-העתק של הישיבה - הפרטים הולכים ומתבהרים.

בראש הקרן, שתישא את השם 'ועד תלמידי וידידי מרן ראש הישיבה רבי נתן צבי זצ"ל', מתייצבים הגראי"ל שטיינמן והגר"ח קנייבסקי.

במכתב אישי שנשלח לכל תלמידי ישיבת מיר, נקרא כל אחד מאלפי הבחורים והאברכים להחתים לפחות חמישה איש על הוראות קבע למען הישיבה.

וכך נפתח המכתב: "ודאי למותר להאריך בגודל חשיבות החזקת ישיבתנו מבצר התורה. על כן בקשתנו להשקיע מעט מזמנך היקר להיות מהמעשים יותר מן העושים וזכות התורה תעמוד לכם".

בתחתית המכתב, מובאים דברים שכתבו גדולי ישראל.

הגראי"ל כותב במכתבו: "לאחינו בני ישראל. כאשר לדאבונינו נסתלק בפתע פתאום ראש ישיבת מיר הגאון הגדול ר' נתן צבי פינקל זצ"ל שיגע במסירות גדולה להעמיד ולבסס את ישיבת מיר על תילה ולדאבוננו לא עלה בידו לסלק את החובות הגדולים - מצוה גדולה להשתדל להסיר החובות כדי שהבית הגדול, ישיבת מיר, יוכל להמשיך להתקיים והתומכים והמסייעים יזכו לכל טוב סלה".

הגר"ח כתב במכתבו: לאחינו בני ישראל בכל אתר ואתר. נמס כל לב ורפו כל ידיים אשר לפתע פתאום נגדע הארז בלבנון הגאון רנ"צ פינקל זצ"ל ראש ישיבת מיר.

"הוא הגבר הקים עולה של תורה בארצנו הק' במסירות נפש עצומה, ועתה המצב בישיבה הק' נורא מאוד והמקום בסכנה בואו לעזרת ה' בגיבורים, ומצוה רבה וזכות גדולה להמשיך ממלכת התורה הזאת והתורמים והמסייעים יזכו לבני חיי ומזוני וכל טוב", סלה מבטיח הגר"ח.

המכתב שנשלח לבחורי הישיבה. צילום: בחדרי חרדים



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד