כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

רוב הנהגים סבורים שלא יתפסו בביצוע עבירות תנועה חמורות

לקראת החלטת ועדת הכלכלה על החמרת הקנסות במספר עבירות תנועה מרכזיות, מפרסמת אור ירוק סקר עם נתונים מדאיגים. עוד עולה מהסקר כי 75% מהציבור תומכים בהחמרת הענישה בגין עבירות תנועה

רוב הנהגים סבורים שלא יתפסו בביצוע עבירות תנועה חמורות

רוב הציבור בישראל אינו חושש להיתפס ע"י המשטרה, בביצוע עבירות תנועה חמורות- כך עולה מסקר שערכה עמותת "אור ירוק", שנועד לבחון את עמדות ותפיסות הציבור כלפי האכיפה המשטרתית בכבישים. הסקר נערך, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה בקרב מדגם ארצי מייצג של האוכלוסייה היהודית הבוגרת בישראל.

מהסקר עולה כי: 38% מהנשאלים סבורים כי קיימת סבירות גבוהה שייתפסו כאשר יחצו רמזור באור אדום. 34% מעריכים כי קיימת סבירות גבוהה שייתפסו כשינהגו מעל למהירות המותרת( מעל 20 קמ"ש בכביש בינעירוני). 31% מהנשאלים העריכו כי קיימת סבירות גבוהה שייתפסו כשינהגו תוך כדי דיבור במכשיר הסלולארי. 31% מהנשאלים העריכו כי קיימת סבירות גבוהה שיתפסו על ידי המשטרה אם ינהגו לא חגורים בחגורת בטיחות. 24% מהנשאלים העריכו כי קיימת סבירות גבוהה שייתפסו כשיבצעו עקיפה בקו הפרדה לבן. 47% מהנשאלים העריכו כי קיימת סבירות גבוהה שיתפסו כשינהגו תחת השפעת אלכוהול. מהסקר עולה עוד כי: 75% מהציבור תומכים בהחמרת הענישה בגין עבירות תנועה.

ציבור הנשאלים נתבקש לתת ציון לאפקטיביות האכיפה של משטרת ישראל - הציון הכללי שהעניקו הנשאלים לאפקטיביות האכיפה של משטרת ישראל היה 4.7.( מתוך 10). מהנתונים עולה עוד כי: 97% מתושבי הצפון העידו כי לא נעצרו לבדיקת אלכוהול על ידי המשטרה אף לא פעם אחת בשנה האחרונה. מעבר לכך 55% מהם גם טענו כי לא נעצרו כלל לבדיקת רישיונות שגרתית.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "לאור נתוני הסקר מתחייבת הגדלת התקציב למשטרת ישראל לשם הגברת נוכחותה בכבישים והגדלת מספר הבדיקות שהיא מבצעת. הדבר דרוש הן לשם אכיפה ראויה של החוק ולא פחות חשוב מכך- לשם הרתעת הנהגים מביצוע העבירה. נהג שיידע שקיים סיכוי רב שייתפס בגין עבירת תנועה שביצע- יקפיד לא לבצעה". "למימד ההרתעה- שיביא להפחתה בביצוע עבירות תנועה ", מוסיף אבואב, " תורמת גם החמרת רף הענישה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד