ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

עברייני התנועה? נדחתה שיטת הניקוד החדשה

הפעלת שיטת הניקוד החדשה לחישוב קנסות עברייני התנועה, נדחתה לתחילת השנה האזרחית החדשה • בעתיד: הצובר נקודות רבות, רישיונו יפסל ל-9 חודשים

אילוסטרציה. צילום: ארכיון
אילוסטרציה. צילום: ארכיון

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן, אישרה היום את בקשת משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, לדחות את תחילת כניסתה לתוקף של שיטת הניקוד החדשה לטיפול בעברייני תנועה.

סגנית היועצת המשפטית של משרד התחבורה, עו"ד חוה ראובני, הסבירה כי שיטת הניקוד החדשה אמורה היתה להיכנס לתוקף ב-1 בספטמבר השנה, אולם משרד התחבורה מבקש לדחות את המועד מאחר וטרם הושלמה הכנתן של המערכת הממוחשבות הנדרשות לשם כך. לדבריה, המשרד מבקש להחיל את השיטה ב-1 בינואר 2012.

התקנות החדשות יחמירו עם הנהגים. עם זאת אמרה עו"ד ראובני כי ישנם 3 נושאים שבהם התקנות מקלות, ובמקרים הללו לא יבוטלו התקנות רטרואקטיבית.

היא הסבירה כי מערכת המחשוב נוקתה מכל פעולה שנעשתה בה אחרי ה-1 בספטמבר. לדברי עו"ד ראובני, במסגרת זו הוצאו מהמערכת 128 הרשעות וזימונם של 4 נהגים לקורס נהיגה מונעת בוטל, מאחר ולפי התקנות החדשות הם לא היו אמורים לעבור את הקורס.

ח"כ זאב ביילסקי ביקש לדעת כיצד אמורים הנהגים לדעת על השינויים בשיטה, ועו"ד ראובני השיבה כי המשרד מתכוון לבצע פעילות הסברה בנושא סמוך לכניסת התקנות לתוקף.

מנכ"ל הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, רון מוסקוביץ', אף ציין כי הרשות מתואמת עם משרד התחבורה בנוגע לצורך לצאת בקמפיין הסברה.

עו"ד ראובני הזכירה כי השינוי הדרמטי בתקנות, נוגע לאוכלוסיית הנהגים עליהם תוטל פסילת רישיון למשך 9 חודשים. לפי התיקון, שאושר בוועדה בינואר השנה, מי שצבר 72 או 36 נקודות בפעם השנייה תוך 6 שנים רישיונו ייפסל ל-9 חודשים, והוא יחויב לעבור תיאוריה, טסט ובדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

עוד נקבע כי מי שכבר כיום נצברו לחובתו 72 נקודות, הסנקציה תחול רק אם יצבור עוד 12 נקודות, ולא אוטומטית. זאת לעומת הפרשנות של הניסוח היום, שלא אפשרה להפעיל את פסילת הרישיון בגין צבירת 72 נקודות.

בתום הדיון הודיע היו"ר שאמה-הכהן כי ההצבעה על הבקשה תתקיים במועד אחר. היו"ר אמר כי "בעניין התקנות הייתי רוצה לזמן את השר שיתחייב שהתקנות ייכנסו לתוקף ב-1 בינואר 2012, אבל הוא עסוק בפעילות מפלגתית פוליטית, לכן ארצה לשמוע ממנו התחייבות מופרשת ורק לאחר מכן תתקיים הצבעה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד