כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

אנדרואיד כבשה יותר מ-50% משוק הסמארטפונים ברבעון השלישי

מכירות הסמארטפונים בעולם זינקו ב-42% ברבעון השלישי • אנדרואיד יותר מהכפילה את נתח השוק שלה

  • י"ח חשון התשע"ב
אנדרואיד כבשה יותר מ-50% משוק הסמארטפונים ברבעון השלישי

יותר ממחצית מהסמארטפונים שנמכרו ברבעון השלישי של השנה בעולם מבוססים על אנדרואיד, מערכת ההפעלה של גוגל, לפי נתונים שפרסמה חברת המחקר גרטנר.

אף שצרכנים רבים דחו רכישה של סמארטפון בהמתנה לאייפון החדש של אפל, שיצא למכירה בחודש שעבר, מכירות הסמארטפונים זינקו ברבעון השלישי ב-42%. הנתח של סמארטפונים מתוך כלל מכירות הטלפונים הסלולריים עלה ב-1% ברבעון השלישי והסתכם ב-26%.

אנדרואיד היתה אחראית ל-52.5% ממכירות הסמארטפונים ברבעון השלישי - יותר מפי שניים מנתח השוק שלה ברבעון המקביל אשתקד. "אנדרואיד הרוויחה ממבצעים בשוק, תחרותיות חלשה יותר והיעדר מוצרים חדשים ומרגשים המבוססים על מערכות הפעלה מתחרות", אמרה רוברטה קוזה, אנליסטית בגרטנר, לבלומברג.

נוקיה איבדה כמעט 20% מנתח השוק שלה ברבעון השלישי ומכשירים מבוססי מערכת ההפעלה שלה, סימביאן, היוו רק 16.9% מכלל מכירות הסמארטפונים, בעקבות שיתוף הפעולה של החברה עם מיקרוסופט בדגמים שייצאו למכירה החודש.

RIM, יצרנית הבלקברי, איבדה 4.4% מנתח השוק שלה ברבעון השלישי ל-11%.

סמסונג, המייצרת טלפונים מדגם גלקסי מבוססי אנדרואיד, נהפכה ליצרנית הסמארטפונים הגדולה בעולם ברבעון השלישי.

מכירות כלל הטלפונים הסלולריים בעולם עלו ב-5.6% ברבעון ל-440.5 מיליון טלפונים. מדובר בהאטה לעומת זינוק של 35% שנרשם ברבעון השלישי. נוקיה שמרה על המקום הראשון בשוק הסלולר העולמי, עם נתח של 23.9%, עלייה לעומת 22.8% ברבעון השני. אחרי נוקיה נמצאות סמסונג, LG, אפל ו-ZTE.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד