כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

סקר מפתחים: קינדל פייר מאיים על הגלקסי טאב

סקר שנערך בקרב מפתחי אפליקציות גילה כי הטאבלט מבוסס האנדרואיד של אמזון מאיים להפוך למוביל בקטגוריה • במקביל, Windows Phone של מיקרוסופט מבטיחה את מקומה מעל בלקברי ומצמצמת פערים מול גוגל ואפל

  • י"ח חשון התשע"ב
קינדל פייר  צלם: AP
קינדל פייר צלם: AP

טאבלט הקינדל פייר של אמאזון, שזה אך נחת בשוק, כבר מראה הישגים מרשימים: לפי סקר של חברות המחקר IDC ו-Appcelerator, מפתחי האפליקציות בצפון אמריקה כבר מתעניינים בפיתוח יישומונים עבורו יותר מאשר עבור כל טאבלט אנדרואיד אחר. לפי הסקר, שנערך לפני כשבועיים בקרב מדגם של 2,160 מפתחים ברחבי העולם, 49% מהמפתחים בצפון אמריקה אמרו כי הם "מעוניינים מאוד" בפיתוח אפליקציות עבור הטאבלט של הרשת הקמעונאית המקוונת. טאבלט הגלקסי של סמסונג נדחק למקום השני עם 48%. במבט על כלל המפתחים ברחבי העולם שומר הגלקסי טאב על המקום הראשון עם 56%, בעוד הקינדל פייר מתברג למקום השני עם 43%. הזום של מוטורולה, טאבלט הדגל של אנדרואיד 3.0, מדורג במקום השלישי, עם 35 אחוזי עניין בקרב כלל המפתחים ו-37% בקרב המפתחים בצפון אמריקה.

החברות שערכו את הסקר ציינו כי שיעור ההתעניינות של המפתחים האמריקאים בפייר נמוך רק במעט משיעור ההתעניינות באייפד של אפל ימים אחדים לפני השקתו ב-2010 - 53%. יש לציין כי טאבלט הנוק של בארנס אנד נובל, הנחשב כמתחרה העיקרי לקינדל פייר בשוק הטאבלטים הזולים המציעים חבילות תוכן, הוכרז לאחר עריכת הסקר, ולכן כלל לא נכלל בו.

בקרב מערכות ההפעלה, מציג הסקר ממצאים מעניינים לא פחות: אפל ממשיכה להוביל את טבלת עניין המפתחים - 91% מהם מעוניינים בפיתוח עבור האייפון ו-88% מעוניינים בפיתוח עבור האייפד - נתונים זהים לאלה שהציג סקר החברות הקודם שנערך ביולי. במקום השני נמצאת אנדרואיד, אך למרבה הפלא דווקא המערכת שהפכה השנה לשלטת בתחום הסמארטפונים מציגה ירידה קלה - 83% מהנסקרים מעוניינים בפיתוח עבור הסמארטפונים של גוגל ו-68% מהם מעוניינים בפיתוח עבור הטאבלטים שלה, לעומת 87% ו-74% בהתאמה בסקר הקודם. הפתעה נוספת היא Windows Phone של מיקרוסופט, שרושמת עלייה של כמעט שליש מתוצאות הסקר הקודם עם 38% מהמפתחים, בעוד בלקברי מציגה ירידה בשיעור דומה ומסתפקת במקום הרביעי עם 21% לטלפונים החכמים ו-13% לטאבלטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד