ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

במקום להזדעזע, תוקפים?! • שוומנפלד פותח פה

הכירו את סניגורו החדש של הרב יאשיהו פינטו: השדרן דודי שוומנפלד • מפנה אצבע מאשימה כלפי עמיתיו: "הרב פינטו יודע באיזו מכונית הוא נוסע? אה?!"

דודי שוומנפלד. צילום ארכיון
דודי שוומנפלד. צילום ארכיון

הביקורת נגד הרב יאשיהו פינטו מצד פרשנים ועיתונאים חרדים, הביאה את השדר דוד שוומנפלד לצאת להגנה מסודרת על הרב וחסידיו.

סחיטה באיומים • 'בחדרי חרדים' עם כל הדיווחים:
רבנים מדור אחר • יחצ"ן, טייקון ופרשיות אפלות
התפתחות בחקירה? • הרב יאשיהו פינטו ביטל נסיעה מתוכננת להונגריה
רבי יאשיהו פינטו על הסחיטה והאיומים: "אנחנו עוברים ימים קשים, מרים"
"מי שזרק החזיז בבית הרב פינטו יכול לעשות עוד מעשים"
ישי למשטרה: טפלו באיומים ובפגיעה ברבנים
חזיז הושלך לביתו של רבי יאשיהו פינטו

בפתח התוכנית אותה הוא מגיש ברדיו 'קול ברמה', תקף שוומנפלד את עדת הפרשנים המוצצים את דמו של פינטו, לדבריו: "בתקשורת הכללית ראיתי דיווחי חדשות, אך לצערי ולתדהמתי בחברה שלנו, אלו שמחזיקים תעודות עיתונאי, הרשו לעצמם להביע דעה. הגדילו לעשות פרשנים והחליטו לפרשן את גדולי ישראל. ממתי אנחנו מפרשנים גדולי ישראל, ומה הם צריכים לעשות?"



שוומנפלד התייחס לטענות שיש להפריד את הטייקונים ואילי ההון מחצרות הרבנים: "אולי צריך להפריד את העיתונאים מהכסף? במקום להזדעזע כמו מרצח הצדיק רבי אלעזר, התגובה היא הפוכה.. יושב צדיק כדוגמת הרב פינטו, מפרנס עשרות אלפי משפחות, רק באשדוד הוא מחזיק 3000 אברכים כל חודש, ושואל המגיש המכובד: למה אני לא רואה סביבו עניים בסעודות?

"אין עוד כמעט איש חסד שנותן כל-כך הרבה צדקה מהעשירים האלו שמחבקים את ידיו ויושבים לידו. מה הוא עושה איתם חוץ מלקחת מהם ולהחזיר אלפים בתשובה?

"העיתונאים הללו הם גדולי תורה והם כבר במצב שהם בודקים מי גדול כמותם? במקום להזדעזע ולהזעיק עולמות אנחנו נחליט מי גדול ומי לא גדול! של נעליך! הרב פינטו יודע מה הוא לובש ומה הוא חי ובאיזה מכונית הוא נוסע? ממתי מפרשנים גדולי ישראל? מה אנחנו רפורמים? משכילים? אנחנו יודעים מי הם הבאבות ומי הם הנוכלים, ומי הם מחזיקי התורה והצדיקים....

"תפרשנו, תשוחחו, זה טוב. אבל תמיד ידענו את הגבול עד לגדולי ישראל... אותם אנחנו לא נפרשן... כשמישהו יעיז לפגוע, נצא בחרב ובחנית להגן עליהם... אנחנו הצטרפנו למקהלת המרננים והמבקרים?"
הרב משה פינטו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 46 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד