ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אטיאס: "ניר ברקת טרפד 'מחיר למשתכן' בירושלים"

שר השיכון האשים, בפאנל ב'מכון לנדר', את ניר ברקת: טרפד תוכניות 'מכרז למשתכן' "כי חשש שיבואו לשם רק חרדים" • "יש הרבה חרדים שאין להם איפה לעבוד" • ויש וידאו

שר השיכון בפאנל. צילום: נחום הירש
שר השיכון בפאנל. צילום: נחום הירש



שר הבינוי והשיכון, ח"כ אריאל אטיאס, התייחס לעליית המחירים שנרשמה בירושלים ברבעון האחרון.

בפאנל בנושא "מרד חברתי בישראל", שנערך בבית הספר למנהל עסקים של מכון לנדר בירושלים, בהשתתפות יוזם מחאת הקוטג' איציק אלרוב, תקף אטיאס את ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, והאשים אותו במניעת פרויקטים של 'מחיר למשתכן' בבירה.

אטיאס אמר: "עד היום לא הוצאתי מחיר למשתכן בירושלים כי ניר ברקת התנגד". הסיבה, לדבריו, להתנגדות של ברקת היא: "הוא חושב שיבואו לשם רק חרדים. החרדים לא מבזבזים את חייהם וכספם כדי לריב עם חילונים", אמר.

במהלך הדיון הסוער, האשימה יעל סיני, סיו"ר אגודת הסטודנטים של האוניברסיטה העברית וממובילות המחאה החברתית בירושלים, את אטיאס כי הוא פועל למען החרדים, בכך שהוריד ממכרזי הדיור במחיר למשתכן את הקריטריון של מיצוי ההשתכרות,

אטיאס בתגובה כינה את הטענות "שקריות" והוסיף, כי "שקר שחוזרים עליו פעמים רבות נתפס בסוף כאמת". אטיאס האשים את משרד האוצר בכך שהוא מפיץ את הטענות נגדו, במטרה לסכל את הפרויקטים של מחיר למשתכן.

"משרד האוצר רצה להרוג את הדבר הזה שנקרא 50 אחוז הנחה בקרקעות. הוא רצה שאם שני בני הזוג לא עובדים נוציא אותם מהפרויקט", טען.

לדבריו, מתוך 6,000 דירות במחיר למשתכן ששווקו בשנים האחרונות, רק 680 נרכשו על ידי החרדים וכל השאר על ידי הציבור החילוני. עוד טען, כי גם ללא הקריטריון של מיצוי השתכרות, החרדים לא יקנו דירה חדשה שנמצאת באזור חילוני – מה שמייתר את הקריטריון. לדבריו,

הקריטריון של מיצוי ההשתכרות במחיר למשתכן איננו בעייתי רק עבור החרדים אלא עבור האוכלוסיה החילונית הצעירה, שכן לרוב רק אחד מבני הזוג עובד והשני לומד או עובד במשרה חלקית.

אטיאס שב ותקף את הטלת האשמה בבעיות הכלכליות על המגזר החרדי: "אנו צריכים להפסיק עם ההקצנה. חלק מהתקשורת ניסו לצייר שבגלל שהחרדים לא חלק משוק העבודה לכן יש בעיה כלכלית והדבר הותיר את החרדים מחוץ למחאה. החרדים הראשונים שרוצים לעבוד והם סובלים מזה שהם חיים בעוני. אין להם מקורות תעסוקה והם רוצים להתפרנס", אמר אטיאס והוסיף: "צריך לבנות תמריצים למעסיקים כדי שיעסיקו חרדים. יש הרבה חרדים שאין להם איפה לעבוד".

את האירוע הנחה העיתונאי מיכאל טוכפלד. השתתפו סגן נשיא מכון לנדר – חה"כ לשעבר, ניסן סלומיאנסקי, דקן ביה"ס למינהל עסקים, פרופ' יורם מיתקי.

הפאנל הורכב משר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, איציק אלרוב, הרב רפי פוירשטיין – מראשי ארגון צהר ויעל סיני, סיו"ר אגודת הסטודנטים של האונ' העברית




תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד