א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

גוגל צפויה להשיק היום שירות לאחסון שירים

השירות של גוגל תחרה באייטיונז של אפל - חנות המוסיקה הגדולה באינטרנט

  • י"ט חשון התשע"ב
גוגל צפויה להשיק היום שירות לאחסון שירים

גוגל צפויה להודיע היום על שירות מוסיקה חדש, אשר יתחרה באייטיונז של אפל - חנות המוסיקה הגדולה ברשת.

השירות, אשר צפוי להיחשף באירוע של גוגל היום בלוס אנג'לס, יאפשר למשתמשים לאחסן שירים באינטרנט ולהאזין להם במכשירים שונים, אמרו לבלומברג מקורבים לנושא. כניסתה של גוגל לתחום המוסיקה מחריפה את התחרות בין שתי החברות, אשר כבר מתחרות בשוק הסמארטפונים והפרסום בסלולר. גוגל תתמודד גם עם תחרות מצד אמזון, שלה שירות הורדות מוסיקה, וספוטיפיי, שמשתפת פעולה עם פייסבוק בתחום זה.

"הם נכנסים לשוק בשלב מאוחר של המשחק, שבו כבר יש שחקניות גדולות ומבוססות", אמר ריי ולדז, אנליסט בגרטנר. "אפשר לומר שזהו שוק רווי". דובר גוגל, רנדל סרפה, סירב להגיב.

ערב השקת השירות, גוגל הגיעה להסכם עם חברת המוסיקה סוני, אמר אדם המקורב לעניין. גם יוניברסל מיוזיק, הנמצאת בבעלות ויוונדי, ו-EMI, חתמו על הסכמים עם גוגל. וורנר מיוזיק עדיין לא חתמה על הסכם עם גוגל בשל ענייני תמחור וחששות מהורדות פיראטיות, לדברי מקורות. לפי ההערכות, מחירו של שיר יהיה בין 99 סנט ל-1.29 דולר, אך גוגל עשויה להציע הנחות.

אלפ השיקה לראשונה את נגן המוסיקה שלה, אייפוד, בשנת 2001, ושנתיים מאוחר יותר פתחה את חנות אייטיונז, שבה מוצעים שירים במחיר של 99 סנט לשיר. אפל הרוויחה בעשור האחרון מהמעבר של צרכנים בעולם מדיסקים למוסיקה דיגיטלית. שירות אייטיונז פועל בכל המכשירים של אפל, כמו אייפוד, אייפון ואייפד, ובמחשבים אישיים של יצרניות אחרות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד