י"ח אייר התשפ"ד
26.05.2024

ומי הגזען האמיתי? • אוסדיטשר יורה לכל הכיוונים

חיפוש שופט ספרדי על מנת להשתיק מגזר זה או אחר מהווה בושה לאינטליגנציה וגזענות לשמה • ורק הימין שומר על הדמוקרטיה • טורו של עו"ד משה יצחק אוסדיטשר

ומי הגזען האמיתי? • אוסדיטשר יורה לכל הכיוונים



בימים האחרונים עולה זעקה גדולה ומרה בחוגי השמאל, אשר מוחים על כך שממשלת ישראל - הריבונית מכוח בחירות דמוקרטיות על פי רצון מרבית העם - מגישה חוקים בעניין בית המשפט העליון.

המתנגדים מנבאים שחורות על פגיעה קשה בדמוקרטיה הישראלית. חוקים אלה, הם אומרים, גורמים בפועל כי המשטר הדמוקרטי במדינת ישראל יהפוך ל"אות מתה".

להזכירכם, קצפם של השמאלנים יצא על כך ששיטת בחירת השופטים אשר הייתה נהוגה במשך השנים השתנתה על-ידי חקיקה חדשה, דבר שיגרום לשינוי בהרכב הוועדה למינוי שופטים כך שיהיה רוב לנציגי המפלגה השולטת בעת הבחירה. זאת בניגוד לשנים עברו, בהן השמאל שלט בוועדה זו ובפועל היה אחראי למינוי השופטים בישראל.

כאשר שמעתי לראשונה את נבואות הזעם, לא הבנתי על מה המהומה. הרי על-פי כללי הדמוקרטיה הרוב יכול לשנות את "כללי המשחק".

אך במחשבה שניה, בהחלט הבנתי גם הבנתי שיש חשש אמיתי בדבריהם.

החשש האמיתי הוא מהמחאה שלהם. לפתע התברר לי כי השמאל הנאור אשר מזכיר בכל שיחת סלון את הדמוקרטיה ואת חשיבותה, אינו מסכים לקבל את אותם הכללים, אשר היו נוחים לו עת היה הוא הרוב. כאשר ההחלטות אינן לפי רוחו, השיטה "פתאום" אינה מתאימה לו!

כשהדמוקרטיה לא ניצבת לימין השמאל

במשך השנים, עת שלט השמאל במינויים אלה, כאשר מאן דהוא היה מעלה על דל שפתותיו כי יש להתחשב אף במיעוט, הייתה נדחית טענה זו על הסף. במתק שפתיים הם היו מבהירים כי ישנם כללים: הרוב הוא המכריע ודעת המיעוט מחוייבת לקבל את דעת הרוב. אחרת, "איש את רעהו חיים בלעו".

אך כיום, כאשר ההחלטה אינה מתאימה להם, הצביעות חוגגת כאשר אין ולו איש שמאל אחד אשר יקום ויאמר: רבותיי, אלו כללי הדמוקרטיה ויש לקבלם.

זה מוכיח את "השיטה הדמוקרטית" מקום המדינה ועד היום.

החלטות הממשלה מוכיחות בעליל כי הימין אשר קיבל את הדין במשך השנים הוא בעצם היחיד ששומר על הדמוקרטיה. והשמאל, יש לו ללמוד רבות כיצד יש לכבד את דעת הרוב.

יתירה מכך: כלל לא ברור על מה הצעקה הגדולה אשר יצאה כיום, כאשר החלטות הממשלה המתבססות על הפרדת הרשויות, התמסמסו במהלך השנים ובג"צ הפך להיות הגוף הריבוני במדינה תוך שהמחוקקים חששו כי כל חוק אשר יעבור במליאת הכנסת, יבחן עד דק ע"י בג"צ - דבר היוצר מציאות בו בעצם בג"צ הוא אשר מנהל את המדינה.

בית המשפט הגבוה לצדק, חשוב ככל שיהיה, לא נבחר בבחירות דמוקרטיות והינו כפוף להחלטות הממשלה - ולא להיפך. הרצון כי יהיו שופטים מכל המגזרים לגיטימי. לא יעלה על הדעת כי אין בנמצא ולו שופט אחד ממוצא ספרדי ראוי בכל מדינת ישראל אשר יכול לשמש כשופט בבית המשפט העליון.

אף השיטה שהייתה נהוגה עד היום בה נבחרו שופטים באופן מגזרי הינה שיטה גזענית אשר יש לבטלה ויפה שעה אחת קודם כאשר עצם חיפוש של שופט ספרדי על מנת להשתיק מגזר זה או אחר, מהווה בושה לאינטליגנציה.

אך ברור כי כל מינוי של שופט על בסיס מגזרי יביא לחשש כי המינוי אינו על בסיס מקצועי כי אם על בסיס שאינו ממין העניין ועל כן אך ברור כי שינוי בשיטת מינוי השופטים חשובה על מנת שאמון הציבור אשר כורסם במשך השנים (כאשר השמאל היה הרוב בוועדה למינוי שופטים) יחזור ויפה שעה אחת קודם.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד