כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

מעל ל-4,000 רכבים הוחרמו ע"י משטרת ישראל מתחילת השנה

על פי סקר שערכה אור ירוק: 61% מהציבור משוכנעים כי החרמת רכב מרתיעה במידה רבה בעבירות תנועה, אולם קרוב ל-40% מהנשאלים, כלל לא שמעו על החוק המתיר החרמת כלי רכב לנהגים שביצעו עבירות חמורות. וידאו לצפיה

מעל ל-4,000 רכבים הוחרמו ע"י משטרת ישראל מתחילת השנה



בחציון הראשון של שנת 2011 החרימה משטרת ישראל 4262 כלי רכב. 55% מכלי הרכב הוחרמו בגין שכרות, 17% מכלי הרכב הוחרמו בגין נהיגה ללא רישיון, 13% מכלי הרכב הוחרמו בגין נהיגה בזמן פסילת רישיון, 8% מכלי הרכב הוחרמו בגין נהיגה בזמן הורדה מהכביש בשל ליקויים בטיחותיים, 4% מכלי הרכב הוחרמו בשל נהגים חדשים שביצעו עבירות ו-3% בגין שאר העבירות.

על פי סקר של עמותת אור ירוק באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה עולה עוד כי קרוב ל-40% מהנשאלים, כלל לא שמעו על החוק המתיר החרמת כלי רכב לנהגים שביצעו עבירות חמורות. לגבי השאלה, האם סנקציית החרמת הרכב מרתיעה אותך מלבצע עבירות תנועה, 61% מהנשאלים ציינו שהיא מרתיעה במידה רבה עד רבה מאוד - עליה של 5% ביחס לשנת 2010. השינוי הגדול ביותר לטובה חל אצל נהגי מחוז המרכז, 53% בשנת 2010 אל מול 67% בשנת 2011.

התקנה המאפשרת השבתת רכבים על ידי משטרת ישראל נכנסה לתוקפה ביוני 2006 על פי תקנה זו, רשאי קצין משטרה להשבית כלי רכב בגין ביצוע עבירות תנועה. הקצין יכול להחליט על השבתה באופן מיידי למשך 30 ימים לפחות בגין ביצוע עבירה חמורה.

העבירות עליהן ניתן להחרים רכב: נהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול, נהיגה ללא רישיון נהיגה תקף לאותו כלי רכב, נהיגה ללא מלווה, נהיגה בזמן פסילת רישיון נהיגה, נהיגה ללא רישיון,נהיגה בזמן איסור שימוש ברכב, עומס יתר במשאית והסעת נוסעים מעל המותר ברישיון.

שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "במחקר אשר בדק את יעילות תקנת ההשבתה כמכשיר להפחתת עבירות התנועה ותאונות הדרכים נמצא כי נהגים אשר רכבם הושבת, ביצעו פחות עבירות תנועה בשנה שלאחר ההשבתה לעומת נהגים אשר רכבם לא הושבת. כמו-כן, נמצא כי אפקט ההרתעה של השבתת הרכב משמעותי יותר כשמדובר בעבירת תנועה ראשונה בשלוש שנים וההשפעה של עונש ההשבתה מצטמצמת כאשר הנהג הוא עבריין תנועה כרוני". עוד מוסיף אבואב: "הממצאים מלמדים כי סנקציית ההשבתה של רכב בגין עבירות תנועה חמורות מרתיעה נהגים מלבצע עבירות חוזרות, מצמצמת את היקף עבירות התנועה ונתפסת כעונש ראוי ומרתיע בעיני הציבור, בפרט על ביצוע עבירות תנועה חמורות".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד