י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הרב רצאבי על מתנגדי השאלים: יצר הרע תקף אותם • צפו

הרב יצחק רצאבי,רב בולט בקהילה התימנית בארץ, יוצא להגנת חובשות הרעלות ותוקף את הרבנים האוסרים • "אם היו יוצאים גם נגד השאלים וגם נגד הפאות והפריצות, הייתי אומר שזה לשם שמים. אבל כאן נראה שיצר הרע התלבש בהם. זה חמור מאד" • וידאו ותמליל

הרב רצאבי בשיעורו
הרב רצאבי בשיעורו

הרב יצחק רצאבי, מרבני קהילת תימן, הקדיש חלק ניכר משיעורו בימים האחרונים לנושא בוער: המאבק נגד כת השאלים. הרב תקף את הרבנים שיוצאים נגד לבישת השאל ואמר כי "יצר הרע התלבש עליהם".

'בחדרי חרדים' מגיש תיעוד וידאו ותמליל מהשיעור.



עוד בנושא:
המו"צים למטלפן: "שאל? אין בעיה" • ההקלטות
מאתיים איש הפגינו נגד 'רב השאלים' • צפו בתמונות
הגר"מ ברנסדופר חתם נגד ה'שאלים' - אבל לאישה ענה: "שאל? זה מצוין!"

"הרמב"ם אומר "המחטיא את הרבים", זה הדבר הראשון מעשרים וארבעה דברים שמעכבים את התשובה והדבר השני: "המעכב את הרבים מלעשות מצווה" אני חושב שבדור שלנו יש הרבה אנשים וטובים שנכשלים בדבר הזה.

"למה אני אומר את זה?

"בזמן האחרון יש ויכוח גדול בירושלים ובבני ברק בין רבנים על העניין של השאלים. הדברים נעשים בצורה לא נורמאלית. יש נשים צנועות שהחליטו ללכת עם שאלים ויש כאלו רבנים ותלמידי חכמים שמתנגדים לזה. ממש מלחמה.

"דהיינו יכול להיות בתי ספר שאם האם הולכת עם שאל אז לא מקבלים את הילדים. זה בגדר "מעכב את הרבים מלעשות מצווה". שמעתי על רבנית גדולה בירושלים שהתנאים להתקבל לשיעור שלה זה להוריד את השאל...

"זה אחד הדברים שאנחנו צריכים לחזור בתשובה בדור שלנו... לא חלמנו שזה יחזור אבל אף אחד לא עמד נגד זה וקמו נשים צדקניות וחידשו את זה ועכשיו לבוא להתנגד לזה? זה דבר חמור מאד.

"גם אם הרבנים לא יכולים להנהיג את זה חזרה, יש כאלו שעושות את זה בעצמן והם לא מקבלות בזה כבוד אלא ביזיונות. צועקים להן ברחובות: "ערביות, פלסטיניות".

אחד מבאי השיעור של הרב שאל: למה הם (הרבנים- י"א) מתנגדים?

"אומרים שזה משונה, לא מקובל, מושך את העין, והם אומרים גם שזה גורם חילול ה' שהחילונים מסתכלים כך. הרבנים שיוצאים נגד השאלים לא יצאו נגד הפאות. זה חמור מאד, הם לא יוצאים נגד הפריצות.

"אם היו יוצאים גם נגד השאלים וגם נגד הפריצות, הייתי אומר שזה לשם שמים. אבל כאן נראה שיצר הרע התלבש בהם".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 94 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד