י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

שבים לעבודה: הרופאים נשמעו להחלטת בג"צ

במהלך הלילה שבו הצדדים והתדיינו ביניהם כשבסופו של דבר הושגה הסכמה לפחות בנושא אחד: זהותם של המגשרים שיתווכו • ומי ישא בעלויות הגישור?

הפגנות הרופאים. צילום: יוסי פורמנסקי
הפגנות הרופאים. צילום: יוסי פורמנסקי



אחרי שבועות בהם שבו המתמחים ושיננו לכולנו כי על ההסכם שנחתם בין ההסתדרות הרפואית לאוצר להיפתח מחדש, נראה כי הם נכנעו וכי ההסכם לא ייפתח.

אתמול (א) שלחו שופטי בג"צ את הצדדים למשא ומתן ואסרו על הרופאים להמשיך ולשבות.

הוחלט כי מחד, שבים הרופאים לעבודה סדירה, מאידך, נמחקת העתירה נגדם בבית הדין הארצי לעבודה על ביזוי בית המשפט. רופאים שלא יישמעו להחלטה יגרמו להמשך ההליכים נגדם אישית, צעד שעלול לגרור קנס כספי ואף עונש של מאסר.

כבר אמש שבו הרופאים לעבודה סדירה כשהם מכבדים את צו בית המשפט. במהלך הלילה שבו הצדדים והתדיינו ביניהם כשבסופו של דבר הושגה הסכמה לפחות בנושא אחד: זהותם של המגשרים שיתווכו - השופט בדימוס יצחק זמיר והפרופ' מוטי מירוני, בדיוק לפי המלצתה של נשיאת בית המשפט העליון, השופטת דורית בייניש.

"הם בעינינו המומחים לעשות את התיווך הזה, ביחד הם צוות מאוד מקצועי ורציני שיכול לסייע", אמרה בייניש והוסיפה כי השניים משרים אווירה עניינית ומקצועית. בשלב ראשון התנגדו הרופאים למינויו של הפרופ' מירוני בטענה שאינו מכיר מספיק את הצד העסקי של בתי החולים, אך כאמור, בסופו של דבר הסכימו גם על כך.

אם בתחילה ניסו המתמחים לבקש כי במהלך הדיונים יישב נציג מטעמים וכן רופא בכיר, הרי שהם נאלצו להיכנע לדרישת השופטת בייניש, שטענה כי למעלה משני נציגים בדיונים היא אופציה לא ריאלית.

בתשלום למגשרים יישאו בשווה שני הצדדים: האוצר וההסתדרות הרפואית, אלא אם כן יסכימו ביניהם אחרת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד