י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מודעות ב'בית ישראל': "קיימו את צוואת הגרנ"צ"

מודעות שנתלו הבוקר בלוחות המודעות בשכונת בית ישראל קוראות לבעלי החנויות לקיים את צוות ראש ישיבת מיר - ולסגור את החנויות ב-23:00 • כל הפרטים

מודעות ב'בית ישראל': "קיימו את צוואת הגרנ"צ"

לוחות המודעות בשכונת בית ישראל בירושלים כוסו הבוקר (א') במודעות עליהן חתומים תושבי השכונה בהן קריאה לבעלי העסקים בשכונה לסגור את החנויות בשעה 23:00. במודעות הענק נכתב כי סגירת החנויות בשעה הנקובה זוהי בקשתו האחרונה של ראש ישיבת מיר - הגרנ"צ פינקל זצ"ל.

לפני כשבועיים חשף אתר 'בחדרי חרדים' כי בפגישה שהתקיימה ביום רביעי האחרון לחייו של ראש ישיבת מיר התקיימה פגישה בה נכחו משגיחי הכשרות מטעם וועדי הכשרות המעניקים את הכשרות למסעדות הפועלות באזור, משגיח הישיבה, בעלי העסקים וראש ישיבת מיר זצ"ל.

בסיום הפגישה הוחלט כי החנויות בשכונה יסגרו לא יאוחר מהשעה 23:00. בפגישה סוכם כי בשבוע שלאחר מכן תיערך פגישה נוספת בהשתתפות כל בעלי העסקים בשכונה וזאת בכדי לקבל את הסכמת כולם למהלך.

ביום שלישי בבוקר - שבוע לאחר מכן - קיבלו תושבי השכונה את הבשורה המרה על פטירתו של ראש הישיבה. הפגישה המתוכננת לא יצאה אל הפועל.

במודעות שנתלו הבוקר (א') - נכתב: "ולנחת רוח ולנשמתו הטהורה נתחזק נא לעשות רצון צדיק ולתת תוקף וקיום לצוואתו האחרונה אשר נתן ביום רביעי האחרון לחייו בקוראו לבית את כל משגיחי וועדי הכשרויות וניתן להם הוראה ברורה שידאגו שכל החנויות בשכונת בית-ישראל יסגרו את שעריהם לא יאוחר משעה 11:00 בלילה כולל ליל שישי בלי יוצא מן הכלל", לשון המודעה.

אחד מבעלי החנויות עמו שוחחנו בשעות האחרונות סיפר ל'בחדרי חרדים' כי טרם קיבלו הוראה מהישיבה לגביי מועד חדש לסגירת החנויות. "אם זאת בקשתו של ראש הישיבה – וודאי שנקיים אותה. אנחנו מחכים לקבל הוראות מראש הישיבה הטרי".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד