י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

נתניהו תוקף את הרופאים: "החולים - מחוץ למאבק"

בפתח ישיבת הממשלה, אמר: "אני מבין את הרצון שלכם לשפר את תנאי העסקתכם אבל איש מאתנו אינו נמצא מעל לחוק" • הבהיר: "לא כל הדרישות שלכם יתמלאו"

נתניהו תוקף את הרופאים: "החולים - מחוץ למאבק"

במהלך ישיבת הממשלה הבוקר (א) מתח ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ביקורת על הרופאים.

"אני מבקש לפנות לכלל ציבור הרופאים בישראל: אתם עושים מלאכת קודש. במו ידיכם אתם מצילים חיים יום יום שעה שעה. אני מבקש לפנות במיוחד לרופאים המתמחים. אני מבין את הרצון שלכם לשפר את תנאי העסקתכם אבל איש מאתנו אינו נמצא מעל לחוק וכולנו חייבים לכבד את החלטות בית המשפט כי אחרת תהיה פה אנרכיה", אמר נתניהו, וקרא לרופאים: "חזרו מיד לעבודה והשאירו את החולים מחוץ למאבק".

נתניהו שב והזכיר כי לפני פחות משלושה חודשים נחתם הסכם "שמשפר את השכר שלכם בעשרות אחוזים". הוא הבהיר כי "ממשלה אחראית איננה יכולה להשלים עם מצב שבו הסכמים שרק עתה נחתמו, נפתחים מחדש. ועד מדובר בהסכמים שיש להם השלכות לכלל המשק".

ראש הממשלה הבטיח להמשיך וללוות מקרוב את תהליך ההידברות ולוודא כי הוא יהיה "ענייני".

מטבע הדברים, הבהיר נתניהו, בתהליך הזה "לא כל הדרישות שלכם יתמלאו, אבל נהיה קשובים לשיפור תנאי העבודה שלכם במסגרת ההסכם שנחתם". נתניהו סיים באמרו כי "מערכת הבריאות הציבורית שלנו היא חזקה, ואנחנו פועלים כדי שהיא תמשיך להיות מן המערכות החזקות בעולם".

עוד קודם לישיבת הממשלה סיפרו מקורבים לראש הממשלה כי הוא מותח ביקורת חריפה על התנהלות הרופאים שנטשו מחלקות וכי הוא טוען כי "לא יתכן שרופאים לא יכבדו החלטות של בית משפט בישראל".

מקורבי ראש הממשלה אף סיפרו כי בסוף השבוע הוצגו לראש הממשלה נתונים בדבר הגידול בשכרם של רופאים שהושג בהסכם הקיבוצי שחתם עם ההסתדרות הרפואית לעומת הגידול בשכר המורים, וכי
על פי הנתונים שהוצגו לראש הממשלה גדל שכר הרופאים בארבעים אחוזים לתקופה של תשע שנים. לעומת זה שכרם של המורים גדל בשבעה אחוזים לתקופה של שבע שנים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד