ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המנהיג המותקף מגיב לראשונה: "מי שנלחם בנו זה הסיטרא אחרא" • בלעדי

הרב אהרון צבי רומפלר - המטיף ללבישת שאלים, הגיב היום לראשונה בשיחה סגורה על המתקפה נגדו: "רוצים להחתים נגד הפריצות את הגר"נ קרליץ. הם יצליחו" • "בימים האחרונים אני שמח, הרבה אנשים מדברים עלי, והמצוות שלהם עוברות אלי" • "הבד"ץ לא חתם נגדי" • להאזנה

שאל. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי
שאל. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי



לראשונה מאז החל המאבק נגד 'כת השאלים' מגיב מי שמכונה מנהיג הכת - הרב אהרון צבי רומפלר, על הטענות המושמעות נגדו בימים האחרונים.

בשעות הצהריים (ב') ערך הרב שיעור מצומצם לתלמידיו והקדיש חלק ניכר ממנו ל'טיפול' בנושא הבוער. השיעור עצמו נמסר בשפת האידיש, ואנו מגישים תמלול על בסיס תרגום חופשי מההקלטה המצורפת אף היא לכתבה.



"קורה כאן דבר שאינני זוכר שהיה כדוגמתו אי פעם. יש יהודים שמחזקים דברים שבקדושה ומצד שניפועלים נגדם. כתוב ברשב"א שבזמן שיש משחיתים ישנה מצווה גדולה לחזק נגד אותו דבר, גם אם אינו מובן כלל ועיקר אלא כדי ללכת כנגד החוסר שיש בצד האחר.

עוד בנושא:
הרב רצאבי על הרבנים המתנגדים לשאלים: "יצר הרע תקף אותם" • צפו

"הדור לא מוסר נפשו על הצניעות"

"דווקא היום שהפריצות עולה על כל גדותיה, אולי יותר מדור המבול... בטוח שאילולי שבועת הקב"ה היה בימינו עוד מבול וזה נכנס גם לתוך מחננו, שנשים הולכות לבושות בצורה איומה אפילו בבתים שמקפידים על המסורה. ויש נשים שהולכות ועוטות על עצמן בגדים כדורות העבר ואולי אף יותר.

"בגמרא כתוב, למה בעבר התפללו ונענו ואנו לא נענים, כי לא מוסרים נפשנו על הצניעות".

"ואני שומע לאחרונה על רעש גדול שמשקיעים כוחות אצל הרב אב"ד בב"ב - ר' ניסים קרליץ כדי שיחתום נגד הפריצות בשנים האחרונות. מסתבר שסופו של דבר יצליחו לפעול אצלו כי לבעל דבר יש הצלחה גדולה בימינו.

"זה שמדברים עלי - מתנה גדולה"

"כשיש מחלוקת בין קדושה ולהבדיל היפך הקדושה, יבוא אליהו הנביא להשכין שלום וכשיבוא אליהו ייפתרו כל השאלות. יהיה כזה אור בעולם וכל השאלות יתורצו, לא יהיו בכלל שאלות ולא יצטרכו תירוצים".

"תרחמו על יהודים, זה שמדברים עליי זו מתנה גדולה וזו זכות גדולה מהשמים. כתוב שמי שמדבר מאבד מצוותיו לזה שדיבר אודותיו, ומקבל בחזרה את עבירותיו של המדובר. אז אני מקבל הרבה מאד מתנות בימים אלו, אני מרגיש ב"ה בתחושה מאד מרוממת מכל המצוות שמורעפים עליי. ב"ה שאין לי שום קפידא ולא חשתי לרגע כלפי מי שמדברים אודותיי.

"המודעה שפורסמה מטעם הבד"ץ לא קשורה בי. אותם הרבנים שכתבו וחתמו נגד הצניעות אומרים שזה לא קשור אליי, כמה אנשים דיברו עם הגאב"ד והוא אמר שאפשר לפרסם בשמו שגם במודעות הקוראות נגד הצניעות בכלל בכלל לא כיוונו אליי. האמת תתגלה, ככתוב האמת והשלום שפטו בשערכם".

ההקלטה באדיבות: קו הסקופים

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 70 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד