י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הרבנות תחייב: הצבת משגיחי כשרות בישיבות • הישיבות: "שלא יתערבו"

הרבנות הראשית יוזמת תקנה חדשה שעשויה להשפיע באורח דרמטי על מוסדות התורה: הצבת משגיחי כשרות מטעמה בחדרי האוכל של הישיבות • הרבנות הראשית: "בישיבות לא קיימת השגחה אמיתית. הבעיה חמורה מאד" • איגוד הישיבות: "שיפתרו קודם את כל בעיות הכשרות ברחבי הארץ"

חרדים במטבח. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי
חרדים במטבח. תמונת אילוסטרציה: יעקב נחומי

הרבנות הראשית תתחיל לפעול בימים הקרובים בהליך שיחייב ישיבות, פנימיות ואולפנות להציב משגיחי כשרות בחדרי האוכל. משגיחי הכשרות ישלחו על-ידי הרבנות, ויפעלו מטעמה.

ההוראה ניתנת לאחר שהתקבלו תלונות רבות על זלזול מתמשך בכשרות במוסדות התורה הגדולים.

ברבנות לא מתכוונים לאכוף את ההוראה בשלב ההתחלתי באמצעות קנסות כספיים אך מבינים כי המטרה היא לעורר את ראשי הישיבות והמוסדות לפקח על האוכל המגיע לפיותיהם של תלמידי הישיבה.

רפי יוחאי, מנהל מחלקת ההונאה ברבנות הראשית אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הבעיה היא חמורה מאד: "גילנו בעיה שקיימת בעולם הישיבות ונובעת רק מקיצוץ כספי ובטענה כי יש אחראי לנושא זה, אך בפועל הוא לא מטופל כראוי.

"צריך משגיח כשרות מיוחד שיטפל בנושא ולא מישהו שיפעל כלאחר יד. אנחנו בשלב הזה לא מתכוונים לאכוף את הנושא ברמת הקנסות וטרם נשלחה הוראה ברורה לראשי הישיבות אך זהו נושא שהוא משותף לכולנו, ויפה שעה אחת קודם".

יוחאי מוסיף כי הם מכירים מוסדות רבים אשר שותפים לצרה הקיימת והמדוברת וברבנות מציבים את הנושא בראש סדרי העדיפויות: "זו בעיה הקיימת בישיבות רבות, לא נעשית שם פעולת השגחה אמיתית", אומר יוחאי.

באיגוד הישיבות הגיבו היום בזעם רב על החלטת הרבנות: "כל נושאי הלימוד, השקפה וכשרות נמצא בפיקוח ראשי הישיבות. אין לרבנות כל זכות להתערב בעולם התורה. טוב יעשו אם תפתרו את בעיות הכשרות ברחבי הארץ לפני התערבותכם בעולם התורה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 45 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד