א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

בקרוב: ממשק עברי במערכת ההפעלה OS X

עדכון הגרסה 10.7.3 למערכת ההפעלה של מחשבי המק של אפל שמצויה כעת לפני הפצה רחבה יכלול לראשונה ממשק עברי מלא

  • כ"ד חשון התשע"ב
בקרוב: ממשק עברי במערכת ההפעלה OS X



לפני מספר ימים שיחררה אפל שיחררה לקהילת המפתחים שלה את גרסת הבטא הראשונה של OS X -10.7.3 . על פי הדיווחים, צפוי העדכון למערכת ההפעלה להרחיב את החיבור בין OS X לשירות הענן iCloud . כעת מתגלה כי 10.7.3 מביאה עימה גם בשורה משמחת לישראלים והיא ממשק עברי (כמעט) מלא במערכת ההפעלה, תכונה מבוקשת בקרב משתמשי המק בארץ.

OS X כוללת תמיכה בעברית במשך שנים; ממשק מערכת ההפעלה אינו בעברית אולם המערכת תומכת באופן מלא בכתיבה בשפה העברית ובכתיבה מימין לשמאל (RTL) ובהצגה תקינה של עברית ברוב האפליקציות המובנות או יישומי צד שלישי.

מאז שרכשה איידיגיטל את הזיכיון לייבוא המק לארץ מחברת "ידע" לא הצליחה להציג ממשק עברי למערכת ההפעלה. בעבר נשמעו לא אחת הכרזות מצד איידיגיטל כי גרסת מערכת כזו או אחרת תביא עימה את הממשק העברי המיוחל, אולם אפל התעלמה מהנושא. איידיגיטל ניסתה בעבר להציג פתרונות משלה, ושיחררה עדכון שכלל ממשק עברי עבור אחת הגרסאות של 10.6.

יש לציין כי גרסת 10.7.3 נמצאת עדיין בשלבי בטא ראשונים, והופצה עד עתה רק לקהילת מפתחי המק, אליה יש להירשם בעלות של 99 דולר לשנה. מבדיקה שנערכה עולה כי הממשק העברי פועל ללא רבב והתרגום מצוין. לא ברור מתי אפל תשיק את הגרסה הסופית לכלל המשתמשים אך מדובר בעדכון שמשתמשי מק ישראליים רבים ישמחו לאמץ.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד