ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

פינוי-בינוי בבית שמש יוסיף 1,000 יח"ד

משרד הבינוי והשיכון יביא לאישור הממשלה מתחם פינוי-בינוי בבית שמש שיוסיף למעלה מ-1,000 יח"ד חדשות בבנייה גבוהה ומודרנית

שוויון הזדמנויות לאוכלוסייה הוותיקה. אריאל אטיאס
שוויון הזדמנויות לאוכלוסייה הוותיקה. אריאל אטיאס



משרד הבינוי והשיכון פועל בימים אלו לקדם תכניות למתחמי התחדשות עירונית במרכז הארץ. בימים הקרובים צפוי שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, להביא לאישור ועדת השרים לענייני חברה וכלכלה, הכרזת מתחם חדש לפינוי–בינוי בבית שמש.

הפרויקט שיאושר צפוי להוסיף למעלה מ-1,000 יחידות דיור במרכז העיר הוותיקה, להביא לחידושה ולחיזוק ההרכב הדמוגרפי של האוכלוסייה המתגוררת בה כיום.

שר הבינוי והשיכון, אריאל אטיאס, אמר: "לצד השיווקים בעיר בית שמש, שהביאו בשנים האחרונות לתנופת בנייה חסרת תקדים בעיר החדשה של אלפי יחידות דיור, יש לתת שוויון הזדמנויות לאוכלוסייה הוותיקה בעיר, ולחדש את פני מרכז העיר.

"פינוי-בינוי זה לעתים הסיכוי היחיד לשנות את איכות החיים והמגורים של התושבים והאוכלוסיות החלשות המתגוררות בשכונות ישנות. כך, משקיע המשרד כ-12 מיליון שקל בבניית היכל התרבות בעיר, שעלות הקמתו נאמדת בכ-32 מיליון שקל.

"כדי לשמור ולחדש את מרכז בית שמש המשרד השקיע מאמצים רבים בחידוש העיר הוותיקה, הצערתה ובתכנית זו שתביא לבנייה גבוהה במרכז העיר המאופיינת באוכלוסייה וותיקה. תנופת הבנייה בד בבד עם בניית למעלה מ-1,300 יחידות דיור בעיר הוותיקה, תחדש את פניה, תיתן תנופה לעיר ותיצור אזורי תעסוקה בעיר. להתחדשות העירונית חשיבות רבה בהיבט החברתי, משום שהיא מאפשרת שינוי חברתי וכלכלי של אזורים ישנים במרכזי הערים הוותיקות".

המתחם הצפוי לקבל את אישור ועדת השרים במסלול הרשויות המקומיות, הוא מתחם ביאליק בבית שמש. במסלול הרשויות המקומיות, הרשות המקומית היא שיוזמת ומקדמת את התב"ע, אחראית על השטחים והמבנים הציבוריים, ורק בהמשך הדיירים מתקשרים עם יזם לביצוע הפרויקט. משרד הבינוי והשיכון במסלול זה הוא שמממן את התב"ע ואת מנהל הפרויקט.

מתחם ביאליק נמצא באזור הוותיק של בית שמש ובו כיום 333 יחידות דיור קיימות בבנייני מגורים נמוכים מרובי כניסות, שנבנו בתקופת קום המדינה, במסגרת השיכון הציבורי. פרויקט הפינוי-בינוי צפוי להוסיף למתחם למעלה מ-1,000 יחידות דיור, כך שמספר יחידות הדיור במתחם המחודש והמודרני יעמוד על 1,350 יח"ד.

הפרויקט החדש שייבנה במקום כולל בנייה רוויה לגובה. גובה הבניינים אשר עתידים להיבנות במתחם במצב המוצע – נע בין 8 ל-12 קומות. משרד הבינוי והשיכון עתיד להשקיע בהליך שינוי התב"ע והתכנון במתחם סכום של 2.53 מיליון שקל.

על מנת להוציא לפועל את הפרויקט בהקדם, כל מקבץ דירות מתוך 330 הדירות במתחם בו תהיה התארגנות דיירים, יוכל לצאת לדרך מבלי להיות תלוי בשאר המקבצים. מטרת מהלך זה היא לזרז את תהליך התארגנות הדיירים בשאר המקבצים מתוך חשיבה שעצם הצפייה בהתקדמות הפרויקט החדשני והמודרני, תביא לזירוז הסכמת דיירים מתלבטים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד