כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הכנסת דורשת פיצוי מסוכנות הצילומים הפופולרית

הכנסת טוענת כי סוכנות הצילומים הפופולרית פלאש 90 העלתה למאגר שלה תמונות רבות של חברי כנסת השייכות לה, והציעה אותם למכירה תוך ציון כי הן שייכות לה באופן בלעדי • פלאש 90: "מדובר בניסיון פסול וחסר תום לב להפעיל לחץ לא הוגן ולהוות משקל נגד להליכים משפטיים נכונים ומוצדקים שמנהלת פלאש 90 כנגד יו"ר הכנסת בגין הפרת זכויות יוצרים"

הכנסת דורשת פיצוי מסוכנות הצילומים הפופולרית



הכנסת פנתה היום לסוכנות הצילומים פלאש 90, באמצעות באי כוחה של הכנסת, משרד עורכי הדין לוטי ושות', המתמחה בקניין רוחני, שבו היא דורשת פיצוי כספי בגובה חמישה מיליון ש"ח בשל העובדה שפלאש 90 פרסמו והציעו למכירה במאגר הצילומים של החברה מאות צילומים שצולמו במהלך השנים על ידי צלם הכנסת, ועל פי התביעה - זכויות היוצרים בהם שייכות באופן בלעדי לכנסת.

פלאש 90 אף ציינה ביחס לאותם צילומים שהציעה למכירה במאגר כי זכויות היוצרים בהם שייכות לה באופן בלעדי. "הפרת זכויות היוצרים על ידי פלאש 90 התגלתה בעקבות פניות רבות לחברי הכנסת, שבמסגרתן טענה הסוכנות כי חברי הכנסת עשו שימוש בדפי הפייסבוק שלהם בצילומים מתוך המאגר של פלאש 90, ובכך הפרו לכאורה את זכויות היוצרים של החברה" נטען.

דובר הכנסת ציין כי בעקבות מכתב שהעבירה הכנסת בעבר לפלאש 90 בעניין זה, הוסרו מרבית הצילומים של הכנסת מהמאגר של פלאש 90, אולם עדיין נותרו בו עשרות צילומים שזכויות היוצרים בהם שייכות לכנסת באופן בלעדי. על כן, מלבד הדרישה לפיצוי כספי, הכנסת דורשת מפלאש 90 להסיר לאלתר מהמאגר את כל צילומי הכנסת בתוך 48 שעות ולהתחייב כי לא תעשה שימוש מסחרי בעתיד בכל צילום של הכנסת.

לעומת זאת, נתי שוחט, בעל האתר פלאש 90 אומר ל'בחדרי חרדים' בעקבות הדרישה לתשלום, כי "מדובר בניסיון פסול וחסר תום לב להפעיל לחץ לא הוגן ולהוות משקל נגד להליכים משפטיים נכונים ומוצדקים שמנהלת פלאש 90 כנגד יו"ר הכנסת בגין הפרת זכויות יוצרים במסגרתם כבר חוייב בשבוע שעבר לשלם לפלאש 90 הוצאות, לאחר שלא הגיש כתב הגנה במועד".

עוד הוסיף כי בד בבד עם מכתב זה, נשלח מכתב נוסף "בו מציע יו"ר הכנסת להידבר ולהגיע לפשרה. לגופו של עניין אין לטענות כל שחר, מדובר בצילומים בהם נעשה שימוש ברשות ובהתאם להסכם עם הצלם ויש יותר מטעם לפגם בשימוש בכנסת לצורך השגת יתרון בהליכים משפטיים אישיים כנגד יו"ר הכנסת" סיכם שוחט.
פלאש 90 הכנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד