כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

השוד בבנק הדואר: השודד מנופף באקדח וחברו אוסף את הכסף • צפו

חודש וחצי אחרי, הצליחו חוקרי המשטרה לפענח את השוד בסניף בנק הדואר בבאר שבע ובקרוב יוגש כתב אישום נגד שלושת החשודים • צפו בתיעוד השוד ממצלמות האבטחה

צילום אילוסטרציה: פלאש 90
צילום אילוסטרציה: פלאש 90



חודש וחצי לאחר השוד, חוקרי היחידה לפשיעה בבאר שבע, הצליחו באמצעות פעילות מודיעינית וחקירתית מדויקת לאסוף ראיות ובכך לגבש תשתית מבוססת לכדי הגשת כתבי אישום כנגד שלושה חשודים, תושבי באר שבע, אשר על פי החשד ביצעו שוד מזויין בסניף דואר בשכונת רמות בבאר שבע.

בחקירה התברר כי ריבוי לקוחות במועד אחר, מנע ביצוע שוד נוסף באותו סניף דואר, אך לאחריו ניסו לבצע שוד של אזרח אחריו עקבו בעת שיצא מהסניף.



ב-23 במרץ בשעת בוקר, בוצע שוד מזויין בסניף דואר ברחוב נחום שריג בבאר שבע. מתחקור של שוטרים שהגיעו למקום התברר כי לסניף נכנסו שני חשודים צעירים חמושים באקדח ובסכין ועל פניהם כובעי גרב שחורים.

לאחר שקיבלו לידיהם - תוך איומים על עובדות המקום - סכום כסף בסך כ- 20,000 שקלים, הם נמלטו. זמן קצר לאחר השוד, דיווח אזרח ערני שהבחין בשני חשודים המפרקים לוחיות זיהוי מרכב בו נסעו ומשליכים אותם לפח אשפה, ומרכיבים במקומן לוחיות אחרות. שוטרים איתרו את הלוחיות שהוחלפו והושלכו אל פח האשפה.

במהלך החקירה, תוך הסתייעות בחוקרי זירת עבירה מחטיבת הזיהוי הפלילי, עלה החשד כי מי שעשו שימוש ברכב הינם שני תושבי באר שבע בני 35 ו-25 אשר עפ"י החשד עשו שימוש ברכב מושכר לביצוע השוד. עוד עלה, בחקירה מקבילה, כי שני כי החשודים מעורבים בהעברת כלי רכב אל שטחי הרשות באיו"ש במהלך חודש מרץ 2018. חודש לאחר מכן, נעצרו שני החשודים וחשוד נוסף בן 17, תושב באר שבע אף הוא.

מלבד החשד לביצוע שוד סניף הדואר והעברת רכבים גנובים לשטחי הרשות הפלסטינית, העצורים חשודים כי יום קודם לכן תכננו לבצע שוד נוסף של אותו הסניף, ולאחר שזה לא צלח, ניסו לשדוד אזרח שיצא מסניף הדואר תוך שהם עוקבים אחר רכבו ויוצאים לעברו עם אקדח. עם מעצרם, בחיפוש שבוצע ברכבו של אחד החשודים אותרו תיק ובו אקדח, כובע, כפפות ובנדנה.

בתצפית של צוות בילוש על ביתו של אחד החשודים, הבחינו כי יצא לחצר מיד לאחר שנודע לו כי חברו נעצר על ידי השוטרים, וזרק בגינה בגדים אל תוך מקום מסתור. בדיקה לאחר מעצרו גילתה כי מדובר ככל הנראה בבגדים אותם לבש במהלך השוד.

עם התפתחות החקירה, שני בעלי כלי הרכב שנגנבו בחודש מרץ והועברו לשטחים זומנו לחקירה באזהרה בה הודו השניים כי הם מסרו את מפתחות כלי הרכב לידיו של אחד החשודים וזאת במטרה לקבל את כספי הביטוח.

כאמור, חומרי החקירה המורכבת והמדויקת שערכו חוקרי המשטרה, הביאו לגיבוש תשתית מבוססת ראייתית כנגד החשודים בביצוע שוד סניף הדואר, ניסיון ביצוע שוד בכביש עוקף רמות ובעבירות פשע נוספות.

מעצרם של החשודים הוארך מעת לעת ועם תום מלאכת החקירה המורכבת תוך הסתייעות בגיבוש ממצאים שנאספו בידי חוקרי זירת עבירה מחטיבת הזיהוי הפלילי במשטרת ישראל, צפוי כנגדם כתב אישום בגין המיוחס להם.
שוד בנק הדואר באר שבע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד