כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

אחרי סערת הילד החסידי: הגוי מתנצל "יש לי חברים יהודים"

שלושה ימים לאחר הסערה שעורר צעיר שחור ברשתות החברתיות, כאשר תיעד את עצמו משפיל ומלגלג על ילד חסידי, הוא מפרסם תיעוד ברשת, בו הוא מתנצל על מעשהו: "כל יום אני חושב שזה כמו אח שלי הקטן" • צפו

צילום אילוסטרציה: דוד כהן, פלאש 90
צילום אילוסטרציה: דוד כהן, פלאש 90



בתחילת השבוע עלה סרטון לרשתות החברתיות, בו נראה ונשמע גוי שחור מקלל ומנבל את פיו בצורה קשה מאד כלפי ילד חסידי קטן, הגוי צחק על התספורת החסידית של הילד שנראה בגיל 3 או 4, לאחר שכמעט מיליון וחצי גולשים צפו בו - הוא הוסר מהרשתות החברתיות פייסבוק וטוויטר, בעקבות תלונות רבות של גולשים אשר דיווחו כי מדובר בתוכן פוגעני.

לאחר הסערה שעורר בתגובות רבות המגנות את מעשהו, פרסם אתמול, קואי ג'יימס, סרטון התנצלות: "ראיתם את הוידאו שהופץ ששם אני מבזה ילד קטן ואת משפחתו, אני רוצה להגיד שאני מתנצל על כך, לא היה לי כוונה לפגוע בו, זה היה בשביל הבדיחה, אני מתנצל, אני באמת מתנצל, כשאני חושב על זה כל יום אני חושב שזה כמו אח שלי הקטן, אין לי דבר נגד יהודים או כל גזע אחר, יש לי חברים יהודים".

לגבי הסרטון עצמו אומר ג'יימס: "רק דיברתי נגד התספורת של הילד, שום דבר נגד יהודים, יש לי כבוד ליהודים, מה שקרה עם הילד היה נקודתי ולא בוגר, ממש ילדותי מצידי, זה הסרטון הכי גרוע שהעלתי לרשת החברתית, זה נראה שאני גרוע מאד, אבל אני לא סוג האנשים האלה, הייתי צריך לחשוב לפני שעשיתי את זה, אני הייתי צריך להיות יותר קשוב לרגשות של השני, אני לא אחד שמתעלל באחרים, אני לא יכול להחזיר את ההסרטה ההיא, ואני ממש מתנצל, מה שקרה זה טעות, טעות ממש גדולה".

כאמור, בתחילת השבוע הופץ הסרטון ברשתות ומי שתיעד את הסרטון וגם נשמע לועג ברקע הוא קואי ג'יימס, שפרסם אותו לראשונה בדף הפייסבוק שלו ביום שבת, אך הסרטון הפך לויראלי יותר - בזכות צייצנית אנונימית שהעלתה אותו לחשבון הטוויטר שלה, והשיתופים הרבים הביאו לתוצאה הכה גבוה של כמעט מיליון וחצי צפיות.

בשיטוט ברשתות החברתיות נתקלנו בתגובות אנטישמיות המלגלגות על הילד החסידי ועל דתו. אחרים הגיבו בזעם ומחו על צילומו ופרסומו וטענו כי אם היה זה ילד מוסלמי או ממוצא אפריקני, המקרה הזה לא היה עובר בשקט.

בסרטון שתועד בשכונה החרדית בברוקלין, ניו יורק, נשמע קואי ג'יימס לועג בצורה קשה ומעליבה לעברו של הילד התמים, האיש נשמע אומר לילד באנגלית "אני הייתי בוכה אם הייתי חי ככה, זה ממש..." בהמשך דבריו הוא ניבל את פיו בצורה קשה ולא אנושית, בוודאי בפני ילד כה רך בשנים.
הילד החסידי גוי מתנצל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד